Ga naar inhoud


[AZBOX ELITE HD] OPNEMEN VIA NAS / CONVERTEREN KANALENLIJST


tuupje_nl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Normaal ben ik te vinden op het dreambox forum maar heb voor de afwisseling maar eens een azbox elite gekocht.

 

Op zich werkt alles naar tevredenheid heb maar nog 2 kleine vraagjes:

 

1. Bestaat er de mogelijk om via NAS op te nemen (afspelen werkt nml prima!), nu kan dit volgens mij alleen via de USB randapparatuur

2. Bestaat er de mogelijk om bijvoorbeeld een enigma of neutrino (joske kanalenlijst) te converteren naar het azbox .cef kanalenlijst formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opnemen naar NAS is erg omslachtig. Je moet met een usb stick booten en dan handmatig je cifs/nfs share mounten op /DATA/usb1/sda1. Vervolgens kun je opnames maken.

 

Vind dat het niet erg opschiet met de AZbox. Het is een veelbelovende ontvanger, maar er zit vooralsnog weinig schot in de ontwikkeling van de software en softcams. Er schijnen meer dan 10 ontwikkelaars aan te werken, maar misschien zijn die nog in opleiding, want er is de laatste maand maar weinig zichtbare vooruitgang geboekt.

 

Een van de hoogtepunten was de web interface waarmee je torrents kunt downloaden. Deze blijkt gebaseerd op transmission, een bestaand open source project.

 

Er schijnt een nieuwe versie van de incubusCamd te zijn, maar heb ik nog niet voor de AZbox kunnen vinden. Hiermee zou in ieder geval de connectie problemen naar CCcam servers moeten zijn opgelost.

 

Ondersteuning voor een tweede tuner ontbreekt, een kanaaleditor of converter is ook nergens te bekennen. Het enige wat ik kon vinden is wat C++ code met de channel API (zie bijlage) en ik denk dat het een flinke kluif is om een dreambox kanalenlijst te converteren in een azbox kanalenlijst.

 

Hopelijk hebben de ontwikkelaars de komende tijd meer inspiratie.

Channel Structures.zip

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit daar geen /etc/fstab in om die mounts automatisch te laten maken?

 

Ik vind dat die software-ontwikkeling net wel goe vooruit gaat. Hoe lang hebben we niet moeten wachten tot dream multimedia met een fix kwam voor de slechte IR ontvanger van de DM800 (of met de vastlopers op de HD kanalen). Liever een box die stabiel loopt met aanvankelijk minder features, dan veel features inbouwen, maar het geheel niet stabiel krijgen. Zelf geeft azbox aan dat ze tegen halverwege het jaar een volledig functioneel product hebben en van mij krijgen ze de credits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie antwoorden.

 

Mounten kan trouwens ook automatisch vie de mount plugin oftewel een .sh script dat je in de plugins installeert.

 

Alleen dan wel het opnemen nog niet lukken, de azbox herkent de NAS (dus geen USB-HDD) niet als recording device.

 

Afspelen gaat zonder problemen, alleen vooruitspoelen is ook nog niet dat wat het moet zijn.

 

De incubuscamd werkt via openxxas wel goed voor cs.

 

Ik moet alleen nog even zien te achterhalen hoe ik de CDNL kaart in het kaartslot zelf aan de praat krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...