Ga naar inhoud


[DM7000] Hulp gevraagd oplossing vreemde Media Highway EPG storingsmelding


guys

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem met de MHEPG als volgt:

 

Als ik via de gele knop MV 3.5.2 oproep krijg ik de volgende melding: " the system time is not properly set, etc etc"

 

Heb de tijdzone veranderd en daarna weer teruggezet, helpt niet, van alles geprobeerd, nietslukt.Vervolgens de nieuwste PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335 erop gezet (had nog de voorlaatste),helpt niet. De gewone EPG onder de rode knop doet het wel.

 

Wat kan ik nu nog doen? Is het een hardwareprobleem?

 

gegevens: DM7000 met 80Gb harddisc, 128Mb usb stick waar de VAR op draait, PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335, LAN verbinding met PC en Internet

 

Voorgeschiedenis: wellicht is het goed te melden dat ik iets vreemds had voordat alles begon. Van tijd tot tijd is het nodig even de box te resetten en te herstarten door de drie knoppen rond de display in te drukken. Dat deed ik dus laatst en bij deze herstart was daarna opeens alles weg, sat config, stations, een andere skin, netwerk weg, etc. vreemde situatie.

Image opnieuw geinstalleerd, bleef vreemde kuren hebben. Toen bleek mij dat de USB stick zich niet liet mounten, ook niet opnieuw formatteren. Deze eruitgehaald en op de PC geformatteerd. Daarna liet deze zich in de Dbox goed formatteren en mounten. Alleen dus het verschijnsel dat de MVH EPG het niet meer doet zie begin posting.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hier hetzelfde probleem met MV 3.5.3 op image Nabilo Darkstar 2 (DM7000).

 

Is het wachten op images die hier een oplossing voor hebben, een update van MultiView of kan je zelf iets aanpassen waardoor het weer werkt? Naar laatste gaat uiteraard mijn voorkeur.

 

Mis MultiView nu wel... vervelend maar niet onoverkomelijk (MultiEPG is redelijk alternatief).

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik zag dat gisteren deze bug was opgelost in de PLi beta"

 

Is het dus een oplossing als ik weer de oude versie van Jade 5335 installeer? Denk niet want daar begon het in, heeft een half jaar probleemloos gedraaid, pas na genoemde herinstallaties (zie mijn eerdere post) introduceerde zich deze afwijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu het bestand extepg.so gevonden het staat hier:

/lib/tuxbox/plugins/

 

Het volgende probleem doet zich voor bij het kopiëren ik krijg een melding als volgt:

"553 - could not create file" ik heb geen schrijfrechten. Als ik de attributes tracht te veranderen (van de directory) krijg ik de melding: "cannot change atributes of remote files"

 

Ik heb dus geen mogelijkheid om via TotalCommander iets te veranderen.

 

Iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ben je dus niet ingelogd als root, maar met een andere username die de juiste rechten niet heeft.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik log in met root en dreambox, gewoon de default namen. Ik denk dat je die rechten hebt als je op de dreambox zelf deze operatie uitvoert. Zou niet weten hoe.

 

Weet je een manier om die rechten via FTP aan te passen? Via change attributes gaat het dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...