antonlamers Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 Hoi, Wat is de meerwaarde voor de CF kaart of een USB stick, behalve voor barry allen en picon's? anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
prutsie Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 Toepassingen en / of data die niet in de "Var" op de interne flasheprom passen, of die je er niet in wilt hebben op zetten om eens wat te noemen. Of voor swapfile als je geen HDD in je Dreambox hebt. Of.......... groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
antonlamers Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Geplaatst: 10 maart 2009 waar moet ik me hierbij voorstellen? "Toepassingen en / of data die niet in de "Var" passen" Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Rytec Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 Barry Allen bijvoorbeeld. of het opslaan van de picons. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 Ik pak keyfiles en andere zaken van dubieuze afkomst altijd uit op de CF. Dan weet ik wat ik binnenhaal, en hoef ik niet bang te zijn dat hij een /usr/bin filetje naar binnen smokkelt, want op de CF staat niets dat ge-execute wordt. Het is alleen maar wat extra storage zonder bewegende onderdelen. Het kan allemaal ook op de harddisk, ik vind het wel een prettig idee dat de harddisk niet wakker hoeft te worden alleen maar omdat ik van zender wissel.
antonlamers Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: prutsie Toepassingen en / of data die niet in de "Var" op de interne flasheprom passen, of die je er niet in wilt hebben op zetten om eens wat te noemen. Hoe kan ik data permanent op de Var van de CF plaatsen? Als ik de Var kopieer naar de CF dan gaat het nog niet automatisch voor de volgnede keer. VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast MiLo Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Origineel bericht van: antonlamers Hoe kan ik data permanent op de Var van de CF plaatsen? Op de 7025 (en 800 en 8000 al helemaal): Niet. De 500 en 7000 series gebruikten /var voor het opslaan van zenderlijsten, keys, en allerlei data. De Enigma2 boxen gebruiken /var alleen maar voor operating system doeleinden, de "var" is een soort ramdisk en wordt telkens bij het opstarten opnieuw aangemaakt. Vanwege het gebruik door het OS is het absoluut af te raden om /var ergens anders te mounten dan in de RAM. Op /var staan nog wel links naar de oude structuur om oude plugins en softcams voor de gek te houden. De /var loopt op een Enigma2 systeem dus niet vol. Als je BarryAllen gebruikt en vanaf CF runt, dan hoef je helemaal niets te doen, alles staat al op CF. Als je de interne flash gebruikt, dan is er genoeg ruimte voor plugins enzo. Met de laatste MiLo image houd ik 7MB over van de 32. Op mijn 7025 is de interne flash sneller dan de CF kaart (er zit een oud 256MB kaartje in). Als je bekend bent met linux kun je met softlinks werken. Zo niet, dan raad ik aan om gewoon BA te gebruiken dan hoef je helemaal nergens naar om te kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen