Ga naar inhoud


MiLo-image wordt dream4all-image met jouw hulp!


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

In het kader van "teamplay" heb ik gisteravond besteed aan het volledig opensource maken van MiLo-image. Daartoe heb ik nu dus het "Dream4all" project op SourceForge gestart. Mijn hele "hebben en houwen" heb ik er al ingeknikkerd. Als ontwikkelaar kun je deze repo dus meteen klonen en thuis zelf dit image bouwen.

 

Bij deze meteen een oproep aan mensen om zich bij dit project te voegen. Allerlei hulp is welkom, denk naast het kloppen van code ook aan maken van startschermen, buttons en icons, leuke ideeën aanleveren of gewoon thuis op de bank testen. Je kunt je via de SourceForge website aanmelden.

 

https://sourceforge.net/projects/dream4all/

 

Natuurlijk is het dan geen MiLo-image meer, ik hoop juist dat het een Dream4all-image wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: antonlamers
goed idee
ik kan niet programmeren
Maar het idee is top!!

Anton


Ook ik kan niet programmeren, maar zou wel een begin willen maken, aan de hand van een workshop waar stap voor stap een eerste begin word gemaakt en alles duidelijk word verteld/ uitgelegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
In het kader van "teamplay" heb ik gisteravond besteed aan het volledig opensource maken van MiLo-image. Daartoe heb ik nu dus het "Dream4all" project op SourceForge gestart. Mijn hele "hebben en houwen" heb ik er al ingeknikkerd. Als ontwikkelaar kun je deze repo dus meteen klonen en thuis zelf dit image bouwen.

Bij deze meteen een oproep aan mensen om zich bij dit project te voegen. Allerlei hulp is welkom, denk naast het kloppen van code ook aan maken van startschermen, buttons en icons, leuke ideeën aanleveren of gewoon thuis op de bank testen. Je kunt je via de SourceForge website aanmelden.

https://sourceforge.net/projects/dream4all/

Natuurlijk is het dan geen MiLo-image meer, ik hoop juist dat het een Dream4all-image wordt!

MiLo Super!

Ik ga er zeker naar kijken.

Gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo,

 

als ik 'git clone git://dream4all.git.sourceforge.net/gitroot/dream4all'

 

uitvoer krijg ik

 

Initialized empty Git repository in /data/dream4all/.git/

remote: Counting objects: 122872, done.

remote: Compressing objects: 100% (42258/42258), done.

remote: Total 122872 (delta 76138), reused 122872 (delta 76138)

Receiving objects: 100% (122872/122872), 36.49 MiB | 1737 KiB/s, done.

Resolving deltas: 100% (76138/76138), done.

warning: remote HEAD refers to nonexistent ref, unable to checkout.

 

 

Enig idee wat ik verkeerd doe of hoe ik het wel moet doen?

 

Alvast bedankt,

 

Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook eens een how to :

 

- hoe krijg je jouw git in de officiële git

- hoe krijg je je eigen wijzigingen in de officiële git

- hoe kan je standaard SKINS toevoegen aan een build zonder eerst de software manager te gebruiken.

etc ...

 

 

 

 

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten om de tijd die ik aan het 'delen' van de code maar wat moet inperken. Ik heb beloofd dit weekend met een image te komen, en daar moet ik waarschijnlijk al een aantal plannen in schrappen door deze uitloop. Dus dit weekend nog een MiLo-image voor de 7025/800/8000 is het eerste streven.

 

Als iemand met git/sourceforge kennis mij wil helpen dan graag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de repository nu gefixt. Ik kan hem nu uitchecken met "git clone git://dream4all.git.sourceforge.net/gitroot/dream4all"

 

en dan krijg je mijn laatste wijzigingen. Bouwen hetzelfde als openembedded, met als verschil dat je "milo-image" moet bouwen (en niet dreambox-image).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...