Gast cobbaut Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Hoi, heb net een dreambox 8000 aangeschaft. Welke interne hard disk is het best geschikt voor deze ontvanger, op gebied van geluids-en warmte-ontwikkeling?
Gast IMBean Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Ik gebruik zelf een Samsun Spinpoint. Die zijn aardig stil. 5400 rpm zal minder warmte ontwikkelen dan 7200 rpm maar of een 5400 HDTV signalen kan bijsloffen, zeker als je een opneemt en via timeshifting een kijkt, weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft.
Gast cobbaut Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 een opnemen en via timeshifting een andere opname bekijken is idd. wel 1 van de bedoelingen. Wil op termijn (als ze eindelijk weer leverbaar zijn) ook nog een extra tuner in DM8000 stoppen dus drive kan in de toekomst wel wat te verwerken krijgen.
DeDream Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 cobbaut Deze vraag is volgens mij al meerdere keren aan de orde geweest, dus met de zoekfunktie kom je ook verder. Ik zou persoonlijk voor de Western Digital WD10EADS 1TB gaan maar wil je da maximum storagekapaciteit dan de WD20EADS 2TB versie. Deze harddisks zijn afgestemd op audio/ video toepassingen en hebben zeer gunstige verbruikscijfers, een lage warmteontwikkeling en zijn erg geruislooos. Zie: http://www.**censuur**.com/reviews/green-terabyte-1tb,2078-6.html DeDream
Gast cobbaut Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Bedankt voor het antwoord Dedream. Zoekfunctie wel gebruikt hoor, maar geen thread specifiek voor de DM8000 gevonden, en aangezien de DM8000 ook HD ondersteund wou ik toch graag echt zeker zijn van de harde schijf, vaak werd omwille van de geluidsproductie zelfs 5400 rpm aangeprezen en daar had ik mijn twijfels over. Reviews geven aan dat de door jou aangeprezen Western Digital inderdaad wel vrij stil is, dus die ga ik deze week nog ergens oppikken.
Gerard 76 Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Hier zit er een Samsung 750 Gb SATA in op 7200 RPM. Deze hoor ik niet,en ik ben niet doof.
Ron Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Origineel bericht van: cobbaut Zoekfunctie wel gebruikt hoor, maar geen thread specifiek voor de DM8000 gevonden Toch wel vreemd dat ik met 1 jaar terugzoeken in dit forum wel 10 topics kan vinden over dit onderwerp. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen