Ga naar inhoud


[DM800HD] geen ontvangst bepaalde kanalen.


gerdinio

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

onlangs heb ik een dm800 gezet met daarop de laatste nabilo image. Heb 2 officiele kaarten erin nl. tvv en C+nl . Volgend probleem doet zich nu voor: bepaalde kanalen kan ik niet meer openen. vb, Discovery , RTL4, RTL5 , ... gaan dus niet meer open.Verschillende lijsten geprobeerd (henksat, eigen lijst ...), doch geen oplossing. Op 2 schotelconfiguraties geprobeerd -> geen oplossing. Is normaal aangesloten op schotel met lnb voor 19,2E en 23,5E. Met DM500 op dezelfde schotelconfiguraties geen problemen.

Heeft iemand dit ook al voorgehad en een oplossing hiervoor?

 

Bijkomende info: de kaarten zitten in een linux server en de dm500 en 800 connecteren via CCcam (op de 800 2.0.11, de 500 en de server 2.0.8).

 

thx gerdinio

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had laatst ook een dergelijk probleem en dat bleek te liggen aan een (deels) defecte LNB. Een LNB bestaat eigenlijk uit 4 'ontvangers':

Low band: 10.7-11.7 GHz Horizontaal of Verticaal

High band: 11.75-12.75 GHz Horizontaal of Verticaal

 

Kijk dus even of de frequenties van de kanalen die je niet kan ontvangen allemaal in één van de 4 genoemde groepen vallen. Als dat zo is, dan is de kans groot dat je een soortgelijk probleem hebt als ik recent had (Low band Verticaal defect).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dan zou ik op mijn dm500 toch ook geen beeld krijgen toch? En op een 2e schotelconfiguratie lukt het ook niet.

Heb even de constant.dw verwijdert op zowel server als dm800 doch zonder success. Of moet er nog iets herstart worden?

Ben nu ook nog even opnieuw de zenders aan het zoeken (handmatig zoeken, 1 satteliet gekozen en netwerk op ja gezet. Straks meer hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...