Gast OscarB Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Ik heb van alles geprobeerd om mijn Conceptronic CHD3NET te mounten op de dm 800, maar wil maar niet lukken. Ik probeer het via de mountmanager (ik gebruik PLI image), maar krijg verschillende foutmeldingen. Iemand ervaring met deze NAS?
Satdorus Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Tonskidutch heeft een uitgebreide Howto geschreven. Heb je die al gezien? http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1642911/1
Gast OscarB Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Origineel bericht van: Satdorus Tonskidutch heeft een uitgebreide Howto geschreven. Heb je die al gezien?http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1642911/1 Ja, ben ik ook mee bezig geweest, het probleem zit 'm denk ik in de user name, ik kan geen user aanmaken op de NAS, wel een wachtwoord toekennen aan een map. Als ik dat gedaan heb, krijg ik de foutmelding "acces denied" en "are you root?".
fbouwman Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Kan van alles zijn. Heb je een fun_plug? In dat geval kun je eenvoudig via de file /etc/samba/smb.conf kijken wat je allemaal exporteert op je NAS. Darnaast gebruik ik op de dreambox altijd de optie -o user=<name>,password=<password> Stel dat je een directory "movie" exporteert, en die wil je mounten op je dreambox op directory /mnt/nas (wel zorgen dat die bestaat: mkdir /mnt/nas) Typisch mount commando is dan: mount -t cifs //192.xxx.yyy.zzz/movie /mnt/nas -o user=<name>,password=<password> Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
Gast OscarB Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Sorry, ik ben niet zo thuis in telnet e.d. Ik wil via de mountmanager van PLI de gegevens ingeven. Het gaat denk ik fout bij "user" en "password" geen idee wat ik daar moet invullen. Als ik op mijn laptop verbinding maak met gesharde mappen hoef ik geen username en password in te vullen.
fbouwman Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Ik zelf ondertussen de samba server op mijn NAS aangepast, dus ik weet niet zeker meer hoe de standaard configuratie zich gedraagt. Probeer anders eens een willekeurige naam en password, in het verleden heb ik het zo ook aan de gang gekregen. Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
Satdorus Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Kun je er geen nfs server op draaien? Ben je gelijk van de login en password problem af.
Gast OscarB Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: fbouwman Ik zelf ondertussen de samba server op mijn NAS aangepast, dus ik weet niet zeker meer hoe de standaard configuratie zich gedraagt. Probeer anders eens een willekeurige naam en password, in het verleden heb ik het zo ook aan de gang gekregen. Geprobeerd met username "a" en password "a", daar ging de wizard doorheen en had ik ook een nieuwe externe mount in de lijst van mediaplayer, alleen geen onderliggende mappen. Daarna lukt deze methode ook niet meer, vreem ding die CHD3Net, iemand nog ideeën?
Gast OscarB Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: OscarB Origineel bericht van: fbouwman Ik zelf ondertussen de samba server op mijn NAS aangepast, dus ik weet niet zeker meer hoe de standaard configuratie zich gedraagt. Probeer anders eens een willekeurige naam en password, in het verleden heb ik het zo ook aan de gang gekregen. Geprobeerd met username "a" en password "a", daar ging de wizard doorheen en had ik ook een nieuwe externe mount in de lijst van mediaplayer, alleen geen onderliggende mappen. Daarna lukt deze methode ook niet meer, vreem ding die CHD3Net, iemand nog ideeën? inmiddels krijg ik bij bovenstaande methode de foutmelding: "Resource temporarily unavailable". Bij de mount van mijn laptop heb ik overigens met een ander probleem te maken, video wordt wel afgespeeld maar mp3's niet
DMX Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 @fbouwman Het eerder door jou genoemde commando heeft mij geholpen eindelijk mijn Mybookworld te mounten aan de DM800, zij het ietwat aangepast: mount -t cifs //192.168.1.xx/PUBLIC /mnt/hdd -o user=<name>,password=<password> Als ik weer tijd heb ga ik het testen en daarna het in de automount proberen te frutten. @OscarB Nou weet ik wel dat de Mybookworld anders is dan de CHD3NET, maar ik heb ook een CH3WNAS. Hierin zit wellicht vergelijkbare software als in de CHD3NET. Bij mij zou ik de PUBLIC folder moeten aanpassen naar HDD_a. Misschien heb je er wat aan... Groeten, DMX
chrisch Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Misschien helpt deze thread je verder? Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Gast OscarB Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Toch opgelost, na firmware update werkte de methode met user "a" en password "a" wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen