Ga naar inhoud


[rotor] Wie heeft sirius verstopt?


xAndyx

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn dreambox 7000s een rotor + single LNB gekocht, ter vervanging van mijn monoblock astra/hotbird. Ik krijg nu de schotel niet afgericht op sirius.

 

Ik heb het volgende stappen uitgevoerd:

88cm traix schotel van de paal gehaald, nieuwe LNB erop, rotor op de paal, schotel op de rotor. 52 graden latitude op de rotor ingesteld, schotel zelf op 22 graden (op advies van de verkoper, stond op 29 bij monoblock). Dreambox rechtstreeks op de LNB en ingesteld op 1 satteliet opstelling. Sirius 4.8E als satelliet gekozen. En een kanaallijst van draaibaar zodat ik een FTA kanaal van sirius kon kiezen.

 

En zoeken maar, eerst had ik astra 23.5 te pakken (tv gelderland etc met transponder scan). Daarna astra 28.5 dus ik draaide de verkeerde kant uit..

De andere kant op gedraaid en ik vond hotbird 13E, we zijn er bijna dacht ik. Maar alle andere satellieten hebben geen lock en blijven op 46% SNR staan.

 

Dreambox op single satellite ingesteld op 10E en gezocht op een FTA kanaal welke ik via bigsat gevonden had. Maar geen lock te krijgen. Hetzelfde geprobeerd voor de 9E / 7E en 4.8E satellieten.

 

Iemand een idee waarom ik na de hotbird niks meer vind? Heb ik de LNB soms niet 100% goed in de houder?

Mn satbeeper vind wel het een en ander, maar de dreambox kan er geen transponder op vinden waar hij een lock op krijgt.

 

Heb m nu maar even op de astra 19.2 (81~86% SNR) gezet zodat ik vanavond in iedergeval tv kan kijken zonder rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


boeren manier.. werkte hier ook smile

 

afhankelijk van je lokatie moet je of 5E of 7E gebruiken als hoogste punt.. nou is 7E volgens mij een stukje lastiger om te vinden met de losse hand ..

 

motor terug op 0 punt zetten.. en als je dan nu bv op Astra 1 zit dan moet je zowel naar het westen met je hele setup als je elevatie bij stellen:)

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de roter op 0 zetten, de schotel er recht op monteren en dan het hele geval op sirius uitrichten. Met een beetje mazzel draai je dan van 45 west to 45 oost en misschien zelfs nog wat verder.

 

Lees hier ook even http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1532270#Post1532270

 

Trouwens het magische woord is "loodrecht" Als je mast niet loodrecht staat dan kan je prutsen totdat je een ons weegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...