Ga naar inhoud


satpos van 28.2 naar 28,4??


dream-on

Aanbevolen berichten

Ik heb hier iets vreemds aan de hand,

Vandaag heb ik mijn box opnieuw geïnstalleerd, als ik nu mijn oude zenderlijst terug zet krijg ik niks meer door op 28.2.

Nu heb ik alle sats opnieuw laten scannen en toen vond hij wel de 28.2 zenders. Echter als ik in dreambox edit kijk staat er ij satpos 28.4 Hebben meerdere deze ervaring?

mijn img is lt5 sp6 op een dm8000.

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan gebruik je een zenderlijst die gebruik maakt van een andere (verkeerde) satellites.xml.

In de ene staat als positie 28,4 en in de ander 28,2. Aangezien de dreambox naar de positie kijkt, zal hij dus niets vinden op 28,2 als de zenderlijst naar 28,4 verwijst of andersom.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het echt vreemde aan deze bug is dat die al ruim een jaar in de dreambox archieven zit, en nog steeds niet is opgelost. De satelites.xml komt eigenlijk uit het image, maar door deze bug hebben veel settingslijsten een eigen versie meegenomen die ze eroverheen zetten.

 

Je kunt de satelites.xml uit een henksat lijst nemen en in /etc/ plaatsen, of je kunt overstappen op MiLo-Image :D waar ik de bug in het image al gepatcht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
of je kunt overstappen op MiLo-Image :D waar ik de bug in het image al gepatcht heb.


Nabilo Blackhole zit bij mij al een poosje in de flash en afgelopen week heb ik BarryAllen op de harde schijf gezet en jouw Milo image om deze eens uit te kunnen proberen, maar ook ik ondervond dat de Astra2 positie niet zomaar overgenomen kon worden vanuit Nabilo. Ik moest de satelliet opnieuw scannen in Milo. Andere satellieten geen probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de milo getest, (overigens een mooie img!) hier had ik idd dit probleem niet.

Nu heb ik de settings incl de sat.xml van milo in de lt5sp6 gezet en toch krijg ik die foutmelding. Heb zelf een harde reboot gedaan. maar krijg hem niet werkend......

 

ps. milo, is het mogelijk om de info balk lager te zetten?

dat is voor mij een vereiste wat een img moet hebben. smile

 

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream-on
ik heb de milo getest, (overigens een mooie img!) hier had ik idd dit probleem niet.
Nu heb ik de settings incl de sat.xml van milo in de lt5sp6 gezet en toch krijg ik die foutmelding. Heb zelf een harde reboot gedaan. maar krijg hem niet werkend......

ps. milo, is het mogelijk om de info balk lager te zetten?
dat is voor mij een vereiste wat een img moet hebben.


Wat die satelietposities betreft, daar gebeuren nog rare dingen in de diverse settings, want de zenders wijzen weer naar de satelietpositie en niet naar de sateliet zelf...

Hmm, dan ben je niet veeleisend. Dat kan via de skin makkelijk veranderd worden, staat hij in je andere image gewoon standaard al lager of bieden die daar een setting ofzo voor aan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Wat die satelietposities betreft, daar gebeuren nog rare dingen in de diverse settings, want de zenders wijzen weer naar de satelietpositie en niet naar de sateliet zelf...

Hmm, dan ben je niet veeleisend. Dat kan via de skin makkelijk veranderd worden, staat hij in je andere image gewoon standaard al lager of bieden die daar een setting ofzo voor aan?


haha niet veel eisend? je zou eens moeten weten...
Bij gemini en LT kan je de infobar via het menu hoger of lager zetten.

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...