Ga naar inhoud


[Enigma2] zappen door de infobar zonder daadwerkelijk te zappen...


Apple740

Aanbevolen berichten

Beetje kryptische toptictitel, ik zal proberen uit te leggen wat ik hiermee bedoel:

 

Als je op "OK" drukt dan krijg je de infobar te zien met de "nu & straks" programmagegevens. Bij de UPC HDTV box is dit ook zo, maar hier is een extra'tje mogelijk wat ik mis op de Dreambox. Zodra je op "OK" hebt gedrukt, dan kun je bij de UPC box vervolgens met de cursorpijl naar rechts of naar links

door de zenders heen bladeren, zonder dat er daadwerkelijk gezapt wordt (wat wél gebeurd bij de Dreambox). Pas als je wederom op "OK" drukt zap je daadwerkelijk naar de betreffende zender.

 

Het voordeel hiervan is dat je even snel de "nu & straks" EPG kunt bekijken van diverse zenders, zonder dat je daadwerkelijk de EPG hoeft op te roepen.

De "nu" info voor diverse zenders kun je bij de Dreambox ook

snel oproepen met één klik (cursorpijl omhoog/omlaag), maar daar staat dan geen "next" info van de zenders bij.

 

Snappen jullie wat ik bedoel en vinden jullie de UPC manier ook wat? Zouden imagebouwers hier wat mee kunnen doen of

zit dit dusdanig diep dat alleen Dream zelf dit aan zou kunnen passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: hemertje
idd, pijltje omhoog of omlaag en dan op de info knop drukken


Vervolgens kan je inderdaad met de forward en back toets (de toetsen naast de "0") door de EPG gegevens van de zenders heen zappen.
Hier was ik nog niet opgekomen, bedankt.

Alleen als je uiteindelijk daadwerkelijk naar een zender van keuze wilt zappen dan helpt een simpel "ok" niet, maar moet je eerst terug naar het zenderoverzicht. Al met al nogal wat toetsencombinatie's, de manier die ik bij de UPC box gewend ben is fijner.




Link naar reactie
Delen op andere sites

Met enigma2 kun je meerdere zenders tegelijkertijd zien en niet 1 zender tegelijk. Hier gaat toch mijn voorkeur na uit. Tja ieder user interface heeft zijn voor- en nadeel. Het UPC idee is uitaard wel in in enigma2 in te bouwen (als er tijd voor gemaakt wordt).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het UPC idee is uitaard wel in in enigma2 in te bouwen (als er tijd voor gemaakt wordt).


Nu is de vraag kan dit door imagebuilders als Milo en Ronaldd ingepast worden of moet dit op dieper niveau? (Dream zelf)

Hopelijk komt één van de twee bovengenoemde personen even langs hier om een antwoord hierop te geven. En belangrijker: hopelijk vinden ze het idee wel aardig om te gebruiken voor hun image. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Nu is de vraag kan dit door imagebuilders als Milo en Ronaldd ingepast worden of moet dit op dieper niveau?


"Da ken". Is niks dreamigs voor nodig, dat kan in de E2 code.

Wat zapt die UPC bak traaaag zeg! whistle

Vraag is alleen of ik er tijd voor heb... Leuke hobby dat geklus aan een eigen image, maar het is wel tijdrovend...

PS: Een user requirement specificatie in de vorm van een youtube filmpje... Strak plan, ga ik op het werk voorstellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
"Da ken". Is niks dreamigs voor nodig, dat kan in de E2 code.

Wat zapt die UPC bak traaaag zeg! whistle

Vraag is alleen of ik er tijd voor heb... Leuke hobby dat geklus aan een eigen image, maar het is wel tijdrovend...


Nee he , geen UPC trukjes in de Dreambox, :D

Ben blij dat ik van die gasten af ben.. sick

Maar opzich wel een leuke optie...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Vraag is alleen of ik er tijd voor heb... Leuke hobby dat geklus aan een eigen image, maar het is wel tijdrovend...


De Milo zou er wel een hele unieke feature mee krijgen die
andere images niet hebben. wink:D

Het zou in ieder geval te gek zijn als je er tijd voor kan maken. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...