Ga naar inhoud


[Debian] Infinity Unlimited USB en CCCam: no card detected (Irdeto)


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat het onderwerp duidelijk genoeg is zo.

 

Ik heb een Infinity Unlimited USB en een nieuw servertje met Debian Lenny (5.0).

Deze heeft standaard al ondersteuning voor de infinity:

 

Code:
[ 3400.696369] iuu_phoenix 2-2:1.0: device disconnected[ 3509.722926] usb 2-2: new full speed USB device using uhci_hcd and address 4[ 3509.877228] usb 2-2: configuration #1 chosen from 1 choice[ 3509.901229] iuu_phoenix 2-2:1.0: iuu_phoenix converter detected[ 3509.901229] usb 2-2: iuu_phoenix converter now attached to ttyUSB0[ 3509.901229] usb 2-2: New USB device found, idVendor=104f, idProduct=0004[ 3509.901229] usb 2-2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3[ 3509.901229] usb 2-2: Product: Infinity USB Unlimited[ 3509.901229] usb 2-2: Manufacturer: WB Electronics[ 3509.901229] usb 2-2: SerialNumber: ?

 

Ik heb op een andere server (die wordt vervangen voor de nieuwe als die klaar is) een Smargo+ reader hangen, die werkt op zich goed, alleen is erg gevoelig (een stootje en hup hij leest niet meer) en die Infinity heb ik nou eenmaal liggen dus wil ik hem gebruiken ook.

 

Het betreft een Irdeto2 kaart dus die moet op 6MHz, dit heb ik gedaan: modprobe iuu_phoenix clockmode=3

Ik krijg geen melding terug, dus dat moet goed zijn.

 

Als ik CCcam start met mode: SERIAL READER: /dev/ttyUSB0 phoenix dan doet CCCam niets. Zonder phoenix toevoeging doet hij het wel, alleen krijg ik een Card detect fail.

De chip wijst naar boven (ik heb de Infinity opengeschroefd en dit moet de juiste kant zijn). Het lampje is groen als CCcam draait en knippert lichtjes (elke keer 1 knipper bij Card detect fail).

Ook SMARTCARD CLOCK FREQUENCY /dev/ttyUSB0 6000000 in CCcam werkt niet.

Ik heb ook de juiste CAMKEY en CAMDATA er in staan (dit stond al zo bij de Smargo+)

 

Dus dan maar even de andere weg bewandeld en libusb geïnstalleerd zodat ik ook nftytool-1.1 kan installeren, alleen daar gaat het mis bij ./configure (libusb draait, ik krijg output als ik libusb intyp en het is versie 1.0.0)

 

Code:
checking for gcc... gccchecking for C compiler default output... a.outchecking whether the C compiler works... yeschecking whether we are cross compiling... nochecking for suffix of executables...checking for suffix of object files... ochecking whether we are using the GNU C compiler... yeschecking whether gcc accepts -g... yeschecking for gcc option to accept ANSI C... none neededchecking for dlsym in -ldl... yeschecking for usb_interrupt_read in -lusb... noconfigure: error: *** libusb not found or not up to date

 

Dus op dit moment zit ik helemaal vast.

De reader wordt herkend en blijkbaar goed aangestuurd, maar de kaart niet en de infinity tool kan ik niet installeren omdat libusb niet aanwezig zou zijn maar er toch echt is en werkt.

 

Iemand een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is eindelijk gelukt de nftytool te installeren, door middel van het installeren van de libusb-compat.

 

Even wat geprobeerd:

Code:
# ./nftytool ./nftytool -lAvailable plugins:        gc - Goldcard (PIC16F84A + 24C16)        led - infinity USB LED        phoenix - Infinity USB phoenix        wc - Wafercard (PIC16F84A,PIC16F84)

 

Code:
# ./nftytool -p led -- -l 5Couldn't find infinity device

 

Is dit dan niet voor de unlimited?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast pleenmeel

Hoi,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem. iuu_phoenix .09 en ubuntu 2.6.24. De ledjes op de infinity keurig van blauw naar groen en af en toe een rode knipper. Onder Clarkconnect werkte dat probleemloos. Maar daar wil Cccam 2.1.0 weer niet op draaien dus naar ubuntu.. nu draait 2.1.0 maar m'n infinity niet.. pff

 

Heb je ooit een oplossing gevonden?

 

Gr,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pleenmeel

En dan nu een oplossing:

 

We moeten naar een nieuwere kernel om infinity usb unlimited en cccam 2.1.0 tegelijk te draaien. Ik heb nu arch linux 2.6.29. Daar zitten de drivers voor de infinity al in, dus geen gedoe met iuu_phoenix. CCcam erop en draaien maar.

 

Gr!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb Arch Linux, USB Infinity Unlimited wordt herkend op de ttyUSB1. Alles aangepast en geprobeerd op de modi mouse, smartreader+ en phoenix, maar elke keer:

 

 

10:48:54.883 CCcam: card detect fail

10:48:56.033 CCcam: card detect fail

10:48:57.184 CCcam: card detect fail

 

Op welke mode ik hem ook zet. Ook bij een harde set naar 6mhz in de cccam en ook bij 6mhz modprobe.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...