Ga naar inhoud


Nieuwe Cccam 2.1.0 werkt niet met kathrein UFS 910


jakkoi

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij altijd af wat de reden is achter het 'moeten' verbinden met CCcam. Vast niet voor het intern sharen. Daarvoor werkt newcamd zelfs beduidend beter.

 

Nee, ik denk dat het komt omdat het stikt van de CCcam 'locals' op het www. En nu worden alle halfgebakken, reverse engineered software baksels die er ook maar zijn, aangewend om maar met CCcam te kunnen verbinden. Dat het voor de helft van de tijd niet werkt, beroerd werkt of zelfs helemaal niet werkt doet er niet toe: Nee we 'moeten' met CCcam een verbinding kunnen maken.

 

Waarom? Er is niets speciaals aan CCcam. Werkt maar op een paar platformen (of beter gezegd: op de meeste niet), heeft een belachelijk hoog data verbruik. Het is onduidelijk wanneer er updates komen. Geen 'public' support. etc. etc.

 

Dan kies je toch voor de -genoeg aanwezige- alternatieven? Deze werken wel op de diverse platformen, hebben wel 'public' support etc. etc. Wie weet worden de rollen omgedraaid en willen de CCcam gebruikers graag eens grazen waar het gras groener is.......

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: elflamingo
connect naar alles, ook naar incubus???

hoor het graag voor mijn interne share naar kathrein!!

door al die andere berichten durf ik het niet te proberen hoor





Nee CCcam connect niet naar incubus andersom wel

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Origineel bericht van: elflamingo
connect naar alles, ook naar incubus???

hoor het graag voor mijn interne share naar kathrein!!

door al die andere berichten durf ik het niet te proberen hoor





Nee CCcam connect niet naar incubus andersom wel


Volgens mij heeft incubus cam geen server optie. Ik heb het althans niet kunnen vinden. Kan incubuscam wel connecten naar een andere incubuscam??
Mij lukt het ook niet om met incubuscam te connecten op cccam 2.1.0 frown

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch raar of kinderachtig dat met de vorige versie cccam dus de 2.011 nog wel met incubus geconnect kon worden en dat die optie nu weer weg is!

Ook de support van incubus is inmiddels voor de kathrein weggevallen want met een hogere versie dan 0.55 ook geen beeld meer in de interne share!!!

Moeten we nu met zijn allen overgsan op dreamboxen??

Wel dan is het hobbyien gauw over want daar werkt alles al zo goed als!!

De kathrein, Ip box Az box zijn allemaal fantastische boxen en die worden nu beduidend achtergesteld in de connectie optie!!

 

wie weet komt het allemaal nog goed en is het een kwestie van tijd???

 

Ik blijf in ieder geval nog op cccam 2.011 hangen want met de Kathrein en laatse BA image van AAF.TDT prima interne share!!! vanaf dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Camd3 i.c.m. een Newcs 1.65 cardserver op een Dreambox werkt prima. Hint: CCcam kan ook connecten met een newcs cardserver(en deze kaart weer doorsharen), en zo kun je dus één smartcard zowel met Newcs als met CCcam clients delen.

 

Mijn situatie: een Dm7000 met newcs als server, CCcam als client. De Kathrein gebruikt Camd3 als client. Camd3 is overigens wat mij betreft een betere Softcam dan CCcam, i.i.g. qua configuratie opties.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

jalu

 

kan je eens wat meer uitleg geven hoe jij dit juist doet?

dus al ik mijn dm800, met mijn local voorzie van newcs server.

kan ik op mijn kathrein die met Enigma2 werkt ook voorzien van een camd3 en dan kan die kathrein perfect mijn local lezen op mijn dm800?

 

want ik heb hier 4 ontvangers die enkel voor intern sharing dienen, maar het zou wel leuk zijn als dit kan.

Want gbox vind ik geen oplossing voor intern, niet stabiel en je moet dan al mbox gebruiken voor gbox aan te spreken, op den duur kom ik daar zot van.

 

khoor het graag.

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het als volgt ingericht:

 

Newcs op de DM7000 leest de smartcard. De Kathrein(met de AAF Sussex flash E2 image) logt met camd3 in op de Newcs cardserver. (met een SLOT= ingesteld naar het IP adres van de Dreambox, en als een newcamd connectie). Dit werkt prima op de Kathrein.

 

Op de DM7000 draait CCcam dan als softcam. Deze is ingesteld om connectie te maken met de lokale newcs server (identificeert zich stealth als mgcamd, weet niet of dat van belang is). En deelt deze share met een tweetal DM500 exemplaren die enkel met CCcam 2.1.0 draaien. De kaart wordt dus niet gelezen door CCcam, maar enkel door newcs.

 

Hoop dat het duidelijk is zo. Dit werkt stabiel hier, de Kathrein is onze primaire sat-receiver in de woonkamer en de originele Kathrein software komt er hier niet meer in... Zou je die wel willen gebruiken dan zou je mgcamd moeten kunnen gebruiken om te connecten met je newcs share.

 

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondervind je geen connectie problemen of vertraging? vastlopers?

 

want dit lijkt mij iets wat velen niet weten.

Ik heb nu een gloednieuwe dm800, daar draai ik cccam op,

op mijn dm600 een newcs server, op de kathi een camd3.

dus zou ik in principe de newcs server van mijn dm600 kunnen koppelen aan mijn cccam server dm800 en mijn kathi via de dm600 server mijn local laten opvragen van dm800?

 

is dat het?

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
ondervind je geen connectie problemen of vertraging? vastlopers?

Nope, geen problemen. Om bad ECM's te voorkomen wel een camd3 ignore list op de Kathrein gezet.

Citaat:

want dit lijkt mij iets wat velen niet weten.
Ik heb nu een gloednieuwe dm800, daar draai ik cccam op,
op mijn dm600 een newcs server, op de kathi een camd3.
dus zou ik in principe de newcs server van mijn dm600 kunnen koppelen aan mijn cccam server dm800 en mijn kathi via de dm600 server mijn local laten opvragen van dm800?


Je smartcard moet gedeeld zijn via Newcs. Dan kun je zowel met CCcam als met camd3 clients de kaart gebruiken. CCcam kan de kaart vervolgens door-sharen aan andere CCcam clients.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...