Ga naar inhoud


teletekst BBC/ITV probleem


Aanbevolen berichten

Het laatste half jaar is er voor ons satters heel wat "licht" uitgegaan. Op m'n zoektocht naar "lichtpuntjes" ben ik ook terecht gekomen op Astra 3(28,2) de BBC/ITV groep.

Ik mag graag films kijken, daar zenden ze aardig wat van uit. Ik beheers het Engels redelijk, dus OK.

 

Maar, als ik behalve de taal hoor, ook nog mee kan lezen met ondertiteling is het helemaal fijn. De BBC heeft dat behoorlijk goed voor elkaar. Teletekstpagina 888 en bijna alle uitzendingen ondertiteld.

 

Echter mijn verder prima Flips LCD TV geeft alleen bij de ITV zenders voortdurend een storende balk onder in beeld met: "geen teletekst uitzending", terwijl de ondertiteling er wel degelijk half achter staat. mad

 

Het is vrijwel zeker een software bug van de Flips, maar ondanks serieuze reactie uit Eindhoven, kunnen ze het niet oplossen. Schuiven probleem af op satontvanger(Humax 5400)

 

Ik ben benieuwd of er meer zijn met dit probleem(pje), of mooier nog of iemand een oplossing weet.

 

Grtz. Hum

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je niet via je ontvanger de teletekst of de ondertiteling gebruiken dan? Zo doe ik het altijd.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC/ITV en andere Britse zenders zijn systematisch hun teletekst diensten aan het vervangen door een vorm van digitext. Probleem is echter dat je dat met de meeste FTA ontvangers niet kunt capteren. In de plaats is er een erg uitgebreide ondertiteling die los werkt van teletekst en voor 90 pct van de uitzendingen (nieuws, sportreportages, films, series etc) wordt toegepast. Bij mij werkt dat eigenlijk een beetje storend omdat mijn topfield automatisch overschakelt op ondertiteling en ik die telkens weer moet uitschakelen. Maar ik vermoed dat HUMAX ook een aparte functie ondertiteling aan boord moet hebben. Ik zou voorstellen om die op te zoeken in je handleiding en indien aanwezig te activeren. Werkt bijvoorbeeld ook schitterend op de boomerang waar je kunt kiezen uit een zestal talen voor ondertitels waaronder ook het Nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden.

Stom, stom op m'n AB zit een aparte toets voor ondertiteling. Die gebruik ik eigenlijk nooit, omdat bij vrijwel elke zender "no subtiteldata" verschijnt.

Terwijl je bij heel veel zenders via teletekst wel degelijk ondertiteling vindt. Door de tip van RUF, ineens op het idee om bij BBC toch die toets eens te proberen. En, ja hoor keurig ondertiteling en zonder die storende "geen teletekst" melding er overheen.

Nogmaals bedankt,

 

Grtz Hum

 

 

 

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

En... het wordt nog leuker want aangezien DVB-subs als deel van de TS-stream worden verstuurd, worden ze ook gewoon opgenomen als je een programma opneemt. Kan je ook nog eens de ondertitels zien bij opgenomen programma's. Handig als je voortdurend in uitgestelde relay naar onze commerciëlen kijkt...

 

Nu de vlaamse/nederlandse sat-boeren nog zo ver krijgen dat ze hun subs ook op deze manier doorsturen [en eventueel ook hun EPG data?].

 

PS. BBC/ITV zit op Astra2 en niet op Astra3 [28,2° was dan wel weer correct].

 

Groetjes,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
BBC/ITV en andere Britse zenders zijn systematisch hun teletekst diensten aan het vervangen door een vorm van digitext.

Dit is alleen voor digitale uitzendingen van de BBC. De analoge uitzendingen in de UK hebben nog wel Ceefax. Probleem is dat de analoge versie van de BBC nergens meer te ontvangen outside the UK, ook niet via de Astra 2D dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Mee opgenomen?
Valt tegen.

Spreek uit ervaring.


Awel, dat verbaast me. Ik gebruik een Inverto 7000 en die DVB-subs worden altijd mooi mee opgenomen. Nog nooit issues meegehad.
Hetzelfde geldt ook voor mijn Mediacenter [MediaPortal] met een DVB-S kaart.

Zal aan de decoder(s) liggen zeker?

Groetjes,

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep,

Met skystar 2 gaat het niet.

Mijn boxen hebben geen HD.

DV out naar standalone DVD burner werkt dus ook niet

Alleen de gekozen taal en ondertitel gaan mee, geen TT

 

Een ontvanger die de complete DVB-S stream kan bufferen op schijf zal het wel kunnen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...