Ga naar inhoud


enigma2 v3.0.1 is uit


satlover01rob

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: bla

ook voor flash beschikbaar.


Is er al iemand die de flash versie voor de IPbox9000 hebt geprobeerd?
Het is toch totaal anders dan de NLB.
Naar een versie hoger gaan van NLB heb ik geen problemen mee omdat meestal hetzelfde is.
Ben nu wel tevreden(vergeleken met juni toen ik hem kocht),maar is het nu de tijd om over te stappen naar Enigma2?
Is hij stabieler,EPG(CD) en moet je nog kunst en vliegwerk uitvoeren om het te laten werken.
En als je hem flash naar enigma2 en hij bevalt nog niet kan je nog terug flashen naar NLB of gaat het dan niet meer?
En is het opname formaat(met Enigma2) op de hd het zelfde .TRP formaat?
Hopelijk dat er iemand iets meer ervaring mee hebt.

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: apella
Ik heb m op een USB stick staan, je kan multiboot gebruiken op de ipbox. Ik moet nog wel een Incubuscamd erin zetten.

Je kan de flash versie rustig uitproberen, bevalt E2 niet kun je de NLB versie er weer opzetten.


Je hebt gelijk om enigma de USB te draaien ik heb nog een oude 1gig USB liggen daarvoor.
Ik heb nog een vrouw die ik niet teveel lastig wil vallen met experimenten.
Moet je de boot selectie flashen van cuberevo.
Is het misschien mogelijk om een stap voor stap uitleg voor Dummies te schrijven?(in NL)
Misschien hebben er meerdere mensen er profijt van die willen over stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

ik krijg in deze versie de netwerk verbinding niet aan de gang

 

zelfs als ik het handmatig invul geen verbinding

mijn kabels zijn oké dus dat is niet het probleem

 

wie heeft er raad??

 

grt zuurtje

 

Topfield 4010 - Dreambox 7020 - Dreambox 7025 - 2x Triax 78cm - 1x Triax 88 cm - 1x Visiobigsatellite - alles natuurlijk draaibaar behalve de bigsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ikbennico
Origineel bericht van: bla

ook voor flash beschikbaar.


Is er al iemand die de flash versie voor de IPbox9000 hebt geprobeerd?
Het is toch totaal anders dan de NLB.
Naar een versie hoger gaan van NLB heb ik geen problemen mee omdat meestal hetzelfde is.
Ben nu wel tevreden(vergeleken met juni toen ik hem kocht),maar is het nu de tijd om over te stappen naar Enigma2?
Is hij stabieler,EPG(CD) en moet je nog kunst en vliegwerk uitvoeren om het te laten werken.
En als je hem flash naar enigma2 en hij bevalt nog niet kan je nog terug flashen naar NLB of gaat het dan niet meer?
En is het opname formaat(met Enigma2) op de hd het zelfde .TRP formaat?
Hopelijk dat er iemand iets meer ervaring mee hebt.

Nico



Zover ik gelezen heb kan hij niet omgaan met gecodeerde zenders (lees heel C+) omdat de interne kaartlezer niet werkt. Ik wil het ook wel een keertje proberen maar ga dit op USB stick proberen. Zeker als ik niet eens de standaard kanalen kan bekijken wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben totaal niet tevreden met de originele software, crashed bijna elke dag(vorige versie was beter).

top leert me:8MB vrij tov 38MB(ram)!

trp=ts files, dus blijft +9- hetzelfde.

Deze versie is via harddisk 10 keer sneller als de voorganger.Flash gebruik ik niet (geen PKT beschikbaar,gebruik nog de 0.3 versie aangezien ik zenderlijsten download en geen cable tuner heb).

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: apella
Ik heb m op een USB stick staan, je kan multiboot gebruiken op de ipbox. Ik moet nog wel een Incubuscamd erin zetten.

Je kan de flash versie rustig uitproberen, bevalt E2 niet kun je de NLB versie er weer opzetten.

enkel met dgstation/sifteam software.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ikbennico
Origineel bericht van: apella
Ik heb m op een USB stick staan, je kan multiboot gebruiken op de ipbox. Ik moet nog wel een Incubuscamd erin zetten.

Je kan de flash versie rustig uitproberen, bevalt E2 niet kun je de NLB versie er weer opzetten.


Je hebt gelijk om enigma de USB te draaien ik heb nog een oude 1gig USB liggen daarvoor.
Ik heb nog een vrouw die ik niet teveel lastig wil vallen met experimenten.
Moet je de boot selectie flashen van cuberevo.
Is het misschien mogelijk om een stap voor stap uitleg voor Dummies te schrijven?(in NL)
Misschien hebben er meerdere mensen er profijt van die willen over stappen.


Er is al een manual beschikbaar,zie manual dreambox 800/8000.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Ik heb deze decoder nu bijna 1 jaar en ik blijf het moeilijk vinden. Met 2 tuners/ dual LNB, schotel met motoraandrijving etc.

 

Het lukt mij maar niet dit alles blijvend werkend te krijgen met mijn canal digitaal kaartje laat staan cardsharing met incubus

 

Wie kan mij (tegen redelijke vergoeding) helpen, liefst met NLB en dual boot + enigma2. Met enige ervaring lukt het waarschijnlijk in enkele uurtjes. Het kost mij al daaaagen en het lukt nog niet echt..

 

Omgeving Woerden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draait met incubuscamd zonder probleem na standby start die gewoon op , zenderlijst erin gewoon met de editor 8x satellieten met de wave geen probleem en sneller zappen , je moet alleen het panel erin zetten en dan alles chmod op 755 via telnet of FTP.

 

is wel een verbetering met deze Enigma 2 , gaat de goeie kant op ziet de ook de harde schijf opnemen geen probleem

 

ppaap

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goofy17, de wanhoop begrijp ik.Je hebt ook de moeilijkste versie.Voor mijn versie(900HD) is inmiddels de E2 0.3.0 pkt 3.3 uit.Deze heb ik op Usb-stick draaien met NLB geflashed, en is ook niet feilloos.

De NLB image moet je makkelijk kunnen flashen.Zoek eerst een goed werkend db.dat file voor jou m.schotel.Dit bespaart veel tijd bij het instellen van je 9000HD.Volgens mij kun je zo'n file ook hier vinden.De db.dat-file met een FTP-software(ik gebruik CoffeeCup) zenden naar je receiver in de var map.Mocht je problemen hebben met de NLB image eerst de DGstation versie 9047.Daar kun je ook het multiboot upgrade downloaden.

 

Leg jou probleem stapsgewijs uit dan kunnen de grote hobbyisten je helpen.Zonder een exacte omschrijving van wat er aan de hand is,kan men jou niet helpen.

 

Begin hiermee, dan zal ik jou later ook helpen met Enigma2 op usb-stick.Helaas, ben ik ook een newbie, maar ik woon wel beetje in de buurt(afsl.Beesd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...