Ga naar inhoud


Blijft hangen na flashen nieuwe Gemini


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb een DB 600 PVR van een vriend die een beetje raar begon te doen (switchen tussen TV en Radio wilde bv niet meer lukken zonder herstarten).

 

Nu heb ik de nieuwe Gemini erop geflashed wat allemaal goed gaat. Geen meldingen behalve 100% gelukt.

 

Echter wanneer ik hem aanzet gaan gelijk het rode en groene lampje branden en doet hij verder niets. Tot nu toe 3x geflashed.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: roxstar
Ken dat probleem ook. Echter dit deed hij alleen als ik een on-geformatteerde harddisk had aangesloten. In mijn gevalblokkeert de harddisk het opstarten.! Ik gebruik Pli.


Zit geen hdd in... frown

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je de box geflasht met een nul modem kabel en het programma dreamup of via lan

 

hetkan zijn dat het bij het flashen over lan verkeert gaat daarom atviseer ik altijd om te flashen via dreamup

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Muts
hoe heb je de box geflasht met een nul modem kabel en het programma dreamup of via lan

hetkan zijn dat het bij het flashen over lan verkeert gaat daarom atviseer ik altijd om te flashen via dreamup


Beide, eerste keer Lan - gaf 100% voltooid aan.

daarna 2x met nul modem kabel - gaf ook aan geslaagd.

Telkens met hetzelfde resultaat.

Maar als nu de Lan flash hem vernagelt heeft wat kun je dan doen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens een andere image te flashen zoals bv PLI of d orginele dm image. Als hij dan nog raar doet weet je zeker dat het in de box zit.

 

Wat is trouwens het versie nummer van de gemini image 4.60 of niet en weet je zeker dat het een image is voor de dm600 en niet voor een box met enigma2

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Muts
probeer eens een andere image te flashen zoals bv PLI of d orginele dm image. Als hij dan nog raar doet weet je zeker dat het in de box zit.

Wat is trouwens het versie nummer van de gemini image 4.60 of niet en weet je zeker dat het een image is voor de dm600 en niet voor een box met enigma2


600PVR kun je toch E 1 of 2 beide gebruiken?

Op de voorkanst staat PVR op de onderkant PVR-S...

De image die erop stond was Nabilo.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

600PVR kun je toch E 1 of 2 beide gebruiken?
Op de voorkanst staat PVR op de onderkant PVR-S...
De image die erop stond was Nabilo.


Nee, je moet Enigma 1 in je box zetten b.v. The Gemini Project 4.60 DM600PVR, of deze pli-jade2-dm600pvr-20090317-6300.nfi
Er zijn enkele Enigma 2 images die je ook in je box kunt zetten, maar dat zijn Beta versies en daarbij is je geheugen van je box daar te klein voor. (Deze b.v. newnigma2-pub-beta-release-dm600pvr)

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleen kwam ook voor in de DM7000s van mij ook toen ik hem via het internet update dus onder "Software Update" bleef hij bij mij ook hangen. moest het toen ook met de nulmodemkabel en Dreamup Gemini 4.60 opnieuw installeren.blijkbaar zit daar toch een bug in die dat veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


600PVR kun je toch E 1 of 2 beide gebruiken?

Op de voorkanst staat PVR op de onderkant PVR-S...

De image die erop stond was Nabilo.


PVR-S wil zeggen dat het vanaf fabriek een Sat versie was maar door er een Cable tuner in te zetten in het een PVR-C geworden. Dit maakt niets uit voor de software die je erin zet maar het moet wel een enigma1 software zijn anders gaat het niet werken. Ook newnigma2 kan er in dit is wel een enigma2 software maar is een beta versie en zal nooit een officiele release krijgen. Ik ben erg tevereden met de nieuwe pli versie in de dm600 hij draait hier nu al meer dan 1 week en heb nog geen problemen ondervonden, Als ik jou was zou ik een keer opnieuw flashen met een nulmodem kabel en dan de pli versie proberen.
Greetz Parick

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...