Ga naar inhoud


[Pioneer] blokkerig beeld met seca3


aranco

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een pioneer 100nl2, hier heb ik de originele fw weer ingezet voor mijn seca3 kaart.

Alles goed kaart word herkend, alleen geeft ie iedere 5 a 10 minuten een hik en blokkerig beeld voor 2 seconden.

Is dit een instelling of iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk firmware probleem.

Heb het een paar maal gehad met flashen; blijven stukken oude firmware hangen/zitten...

Alles goed wissen en lege eeprom schrijven.

Pas wel op met wissen!

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheWizard!
Waarschijnlijk firmware probleem.
Heb het een paar maal gehad met flashen; blijven stukken oude firmware hangen/zitten...
Alles goed wissen en lege eeprom schrijven.
Pas wel op met wissen!


Bedankt Wizard, ik zal het eens gaan proberen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jawisjawol

Heb hier hetzelfde met mijn pioneer dbr110 .

Ik heb ook de oude software er weer ingezet omdat seca 3 niet werkte met de dynamite software.

Hoe kan ik de boel leegmaken dan? ik heb gewoon de nieuwe software ingeladen zo over de dynamite heen!

Wie kan het mij uitleggen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hier met een 200nl ook blokken bevriezen van het beeld en soms totaal geen beeld.

 

en hij werkt alleen met de originele firmware en aangezien er geen update's meer zijn zal dit probleem niet oplossen.

 

inmiddels alle andere verkrijgbare firmware's geprobeerd maar helaas ze werken hier geen van alle.

 

met dank aan cd is de ontvanger behoorlijk waardeloos geworden en ik denk dat het tijd word voor een andere tuner.

 

en dat zal zeker geen cd gekeurde gaan worden want dat is geen garantie dat het altijd blijft werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een pidscan heb ik niet gedaan ik laat de boel maar voor wat hij nu is, met de originele firmware heb ik beeld met bijbehorende blokken en vastlopers.

 

mn 2e ab is weer naar zn malle grootje dus de meeste toetsen werken niet of heel slecht dus dat maakt het gebruik er ook niet makkelijk op.

 

volgende maand ga ik over op een dreambox nu na 9 jaar een pioneer gehad te hebben lijkt me dat geen slechte keus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp er echt niets van. vanaf ik de originele fw er in heb gedaan geeft de box iedere keer dezelfde error:

 

Er is geen reactie van de seriële poort (com-poort) !

 

Ik weet zeker dat mijn serieele kabel in orde is, wie weet raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: aranco
ik begrijp er echt niets van. vanaf ik de originele fw er in heb gedaan geeft de box iedere keer dezelfde error:

Er is geen reactie van de seriële poort (com-poort) !


Bestaat er bij de originele fw, ook de mogelijkheid om de rs232 aan en uit te zetten, zo ja hoe moet dit en zo nee dan weet ik niet meer wat er met de deco aan de hand is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aranco

 

Er zit geen aan/uit optie in de originele FW check echter het volgende als je wilt communiceren:

- Heb je de decoder in "service mode" staan?

- Staat in pioneer de com poort instellingen ok?

Probeer anders alleen de eeprom uit te lezen, als dit wel lukt dan is de com-poort iig geen probleem.

 

Gr

Böllke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...