Ga naar inhoud


Welke HD films kan ik met mijn 8000 afspelen?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Pedro4
Hoi, Bedankt voor de link. Hij is nu een film aan het omzetten. Duurt het lang voordat een film omgezet is? Hij is nu al 1 uur bezig en volgens mij nog lang niet klaar.


daar kan best een nachtje overheen gaan ja, afhankelijk van je systeem

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind hel allemaal veel te omslachtig, als je veel HD content wil streamen vanaf je PC naar je TV kan je beter een Popcornhour of iets dergelijks gebruiken.

 

Die dingen vreten alles!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik vind hel allemaal veel te omslachtig, als je veel HD content wil streamen vanaf je PC naar je TV kan je beter een Popcornhour of iets dergelijks gebruiken.

Die dingen vreten alles!



@Neptunus,

Daar heb je denk ik eigenlijk wel gelijk in.

Naar mijn mening kun je het beste gewoon een AZBox HD Elite/Premium nemen.
Dan heb je een satellietontvanger + multimediamachine in 1 apparaat smile

Net als de Popcornhour vreet de AZBox HD Elite/Premium alles.
Je kunt er bovendien probleemloos BluRay mee afspelen cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik vind hel allemaal veel te omslachtig, als je veel HD content wil streamen vanaf je PC naar je TV kan je beter een Popcornhour of iets dergelijks gebruiken.

Die dingen vreten alles!

In dit topic gaat het over afspelen op de DM800 zelf, dus vanaf de hardeschijf, en niet vanaf een PC.

Ik heb tot nu toe alles wat ik heb gedownload aan mkv's kunnen afspelen. En degene die het niet deden, heb ik het geluidspoor van DTS naar AC3 moeten omzetten. Ook blueray-rips omgezet naar mkv (zonder recode, slechts remux) zonder problemen.

Waarom heb je dan nog een popcornhour nodig? Misschien voor divx, maar daar heb ik mijn oude dvd-alles-speler nog voor, en ik download divx al niet meer, alleen maar HD in mkv of blueray.

Origineel bericht van: sattaz

...
Naar mijn mening kun je het beste gewoon een AZBox HD Elite/Premium nemen.
Dan heb je een satellietontvanger + multimediamachine in 1 apparaat smile
...

En wat als je al een DM800 hebt? Dan kun je het nog steeds het beste een popcornhour (of andere NMT, of WD) erbij kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OKA
Origineel bericht van: Neptunus
Ik vind hel allemaal veel te omslachtig, als je veel HD content wil streamen vanaf je PC naar je TV kan je beter een Popcornhour of iets dergelijks gebruiken.

Die dingen vreten alles!

In dit topic gaat het over afspelen op de DM800 zelf, dus vanaf de hardeschijf, en niet vanaf een PC.

Ik heb tot nu toe alles wat ik heb gedownload aan mkv's kunnen afspelen. En degene die het niet deden, heb ik het geluidspoor van DTS naar AC3 moeten omzetten. Ook blueray-rips omgezet naar mkv (zonder recode, slechts remux) zonder problemen.

Waarom heb je dan nog een popcornhour nodig? Misschien voor divx, maar daar heb ik mijn oude dvd-alles-speler nog voor, en ik download divx al niet meer, alleen maar HD in mkv of blueray.

Origineel bericht van: sattaz

...
Naar mijn mening kun je het beste gewoon een AZBox HD Elite/Premium nemen.
Dan heb je een satellietontvanger + multimediamachine in 1 apparaat smile
...

En wat als je al een DM800 hebt? Dan kun je het nog steeds het beste een popcornhour (of andere NMT, of WD) erbij kopen.


Dus als ik het goed begrijp ga je gedownloade content eerst overbrengen naar de harddisk van de Dreambox, dat is toch een onnodige omweg?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Naar mijn mening kun je het beste gewoon een AZBox HD Elite/Premium nemen.
Dan heb je een satellietontvanger + multimediamachine in 1 apparaat smile

Net als de Popcornhour vreet de AZBox HD Elite/Premium alles.
Je kunt er bovendien probleemloos BluRay mee afspelen cool

sattaz


"Klasse advies".
Ik neem aan dat die Azbox ook net als de DM8000HD probleemloos op kan nemen, terwijl je naar wat anders zit te kijken, tijdens diverse opnames, ook nog een opgenomen filmpje af kan spelen, 4 tuners kan herbergen en ook tegelijkertijd kan gebruiken etc?
Oh nee, dat kan die azbox natuurlijk niet en/of nog niet.
Leuk dat het een prima mediaspeler is, maar goed beeld en alle mogelijkheden die bij een multi-tuner consumenten satelliet ontvanger horen, zijn wel minimaal even belangrijk en daar blijft die azbox toch nog wel ver achter. Bovendien zit je met je azbox in het verkeerde forum en is je reactie op de vraagsteller mega-off-topic!

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Dus als ik het goed begrijp ga je gedownloade content eerst overbrengen naar de harddisk van de Dreambox, dat is toch een onnodige omweg?

Als ik via de Dreambox ook van newsservers kan downloaden, par-checken en uitpakken, zou het erg mooi zijn, maar dat kan (nog) niet.

Daarom download ik via mijn PC, en upload het naar de harddisk van de Dreambox. Het uploaden vind ik makkelijker dan streamen, en hoeft de PC niet aan te staan tijdens het kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OKA
Als ik via de Dreambox ook van newsservers kan downloaden, par-checken en uitpakken, zou het erg mooi zijn, maar dat kan (nog) niet.


Downloaden van newsgroepen en torrents werkt al prima in MiLo-image, alleen moet het nog via de commandline.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OKA
Ik vind hel allemaal veel te omslachtig, als je veel HD content wil streamen vanaf je PC naar je TV kan je beter een Popcornhour of iets dergelijks gebruiken.

Die dingen vreten alles!

In dit topic gaat het over afspelen op de DM800 zelf, dus vanaf de hardeschijf, en niet vanaf een PC.

Ik heb tot nu toe alles wat ik heb gedownload aan mkv's kunnen afspelen. En degene die het niet deden, heb ik het geluidspoor van DTS naar AC3 moeten omzetten. Ook blueray-rips omgezet naar mkv (zonder recode, slechts remux) zonder problemen.

Waarom heb je dan nog een popcornhour nodig? Misschien voor divx, maar daar heb ik mijn oude dvd-alles-speler nog voor, en ik download divx al niet meer, alleen maar HD in mkv of blueray.

Hoi Oka,

Ik ben er allang mee bezig maar het wil niet lukken.
De blueray films van mij hebben volgens mij allemaal dts geluid. Die kan de 8000 dus niet afspelen?? Ik ben nu aan het proberen om DTS om te zetten naar AC3. Zou ik ze dan wel af kunnen spelen en welk programma gebruik jij voor het omzetten van DTS naar AC3 ?/
...

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Oka,

 

Ik ben er allang mee bezig maar het wil niet lukken.

De blueray films van mij hebben volgens mij allemaal dts geluid. Die kan de 8000 dus niet afspelen?? Ik ben nu aan het proberen om DTS om te zetten naar AC3. Zou ik ze dan wel af kunnen spelen en welk programma gebruik jij voor het omzetten van DTS naar AC3 ?/

 

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pedro

 

Volgens mij spreek je jezelf in bovenstaande twee berichten tegen, je zegt eerst dat je DTS omzet naar AC3 en het dan kan afspelen.

 

Een bericht later vraag je hoe je DTS naar AC3 moet omzetten???

 

Anyway: mijn ervaring is dat er teveel haken en ogen zijn aan het afspelen van alles behalve transport stream. Dan moet je weer geluid vertragen, dan weer van alles demuxen of decoderen. In mijn ogen is de Dreambox onvoldoende geschikt voor dit soort doeleinden. En dus stelde ik dat als je zonder poespas Dreambox vreemde content wil afspelen er betere oplossingen zijn.

 

Wel degelijk ontopic lijkt me.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Neptunus,

In mijn eerste bericht staat nog wat tekst van een andere gast. Dat is verkeerd gecopieerd. Dat is nog een stukje tekst van OKA. Sorrie. Maar ik ben nog wel op zoek naar een goed programma waarmee ik het dts audio gedeelte van de film om kan zetten naar ac3. Als dit gaat dan kijk ik wel of het werkt. Wie kan mij hiermee helpen?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een programma om dts om te zetten naar ac3. Ik heb een film omgezet maar nu is het geen videobestand meer maar een ac3 audio bestand met de extensie film.ac3. Ik moet in het videobestand alleen het audiogedeelte omzetten. Dit moet toch mogelijk zijn ?? HELP !!!!

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...