Ga naar inhoud


[Pioneer] OFM werkt met seca3 kaart


yaho

Aanbevolen berichten


ben al een paar uurtjes aan het stoeien. krijg op geen enkele manier kanalen erin.......hij wil gewoon niet zoeken. eeoprom gewist. origineel eerst daarna ofm . pionero. ook niet met bestaande lijsten.

 

 

gr jamrox

 

even een update. heb nu de eeprom met pionero op allemmaal ffjes gezet. hij zoekt nu kanalen. dus er is progressie . via de d knop kun je de taal in de instellingen op nederlands zetten.

 

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb mijn oude lijst .die hier in het forum staat erin gezet . na een pidscan werkt alles weer perfect. ook het schakelen tussen lnb a en b in mijn duolnb.

.

Gr Jamrox

 

Ps.ik heb een firmware op een satboard gevonden . ik ben alleen niet bekent met de 1630 . ik weet dus niet of er illegale sleuteltjes e.d. inzitten. maar het staat op een board waar veel dinamiet gebruikt word. en de naam is 16_OFM_PI725a10

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Nog een succes hier!

 

Sinds afgelopen woensdag deed m'n Pioneer DBR-S110NL (1430)het niet meer de commerciele kanalen.

De oude SECA2 kaart werkt niet meer en na het omwisselen met de nieuwe kaart ook niet meer (ook niet na een PID scan).

De oude euromuis 4.1 software die er op stond kan dus niet met de nieuwe SECA3 smartcard overweg.

 

Heb zaterdag de boel kunnen "repareren".

Eerst de 1430 geflashed met 14_gOLDbox_Jungle_v7: geen succes

SECA3 kaart werkt niet, alle menus in spaans en kanalen niet op volgorde. frown

 

Daarna de 1430_OFM_GeneratorV10.zip firmware:

Het werkt!

-Alleen firmware geflashed (met Pionero v5 final);

-daarna alles aangesloten op tv en parabool;

-nieuwe CD seca3 kaart erin;

-Instellingen goed gezet (RGB, 16/9 en LNB-A settings)

-new search gedaan met CANALDIGTAAL als provider ID.

 

Voila: na de search automatisch alle kanalen op volgorde! :D

 

Paar kleine opmerkingen en problemen

-Voor de RTL4,5,6,7,8 SBS6, NET5 and Veronica moest ik nog een PID-scan doen (knopje 'a' van de afstandsbediening).

-De OFM firmware is helaas alleen engelstalig: dit echter voor mij geen groot probleem).

-EPG werkt niet (ook geen showstopper voor mij)

-Helaas werkt de DISEQC niet, kan het in een van de menus wel aanzetten maar de instelling wordt terug gezet naar '*' confused

Op deze manier heb ik dus geen regionale kanalen: jammer, maar ook niet echt een groot probleem!

De DISEQC deed het bij de oude Euromuis firmware ook al niet goed: Wie heeft hier een idee of suggestie over?

 

Ik kan weer ff vooruit!

Rustig op naar een HTPC oplossing...

 

Groetjes Rene

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De OFM firmware is helaas alleen engelstalig: dit echter voor mij geen groot probleem).

 

De OFM zou 5 talen moeten ondersteunen Waaronder Nederlands. shocked

 

Diseqc problemen is waarschijnlijk een eeprom probleem.

Kanalen laten zoeken op schotel 2 of B.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, correct: het is inderdaad een S100NL2 dus 1430 en geen S100NL zoals ik tiepte.

 

Na gisteravond een beetje rond te hebben gezocht kon ik de nederlandse taal ook inschakelen in het hoofdmenu (knoppie 'd')

 

Als ik ga zoeken op schotel 2 of LNB B, krijg ik nog steeds de kanalen van Schotel A.

In het menu waar ik de diseqc kan inschakelen kan ik de diseqc selecteren. Als ik echter deze selectie bevestig, terugga na het hoofdmenu en weer na de diseqc selectie staat deze weer uit '*'.

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: penix
deze is voor de 1530

is dit zeker?, ik had de 15 ofm firmware erin gezet en hierop geen beeld met de seca 3 kaart (15ofm 190709 p1725a16.zip)
Als deze voor de 1530 is wil ik nog wel een poging wagen, was bezig om originele firmware er weer in te zetten.

Greetz doetiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...