Jump to content

[Pioneer] OFM werkt met seca3 kaart

yaho
 Share

Recommended Posts

ben al een paar uurtjes aan het stoeien. krijg op geen enkele manier kanalen erin.......hij wil gewoon niet zoeken. eeoprom gewist. origineel eerst daarna ofm . pionero. ook niet met bestaande lijsten.

gr jamrox

even een update. heb nu de eeprom met pionero op allemmaal ffjes gezet. hij zoekt nu kanalen. dus er is progressie . via de d knop kun je de taal in de instellingen op nederlands zetten.

Jamrox

Ik gebruik nog steeds mijn vertrouwde servicekaart Fun7 om kanalenlijst, instellingen en emu te laden.

Al voor de tweede avond super resultaat.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

heb mijn oude lijst .die hier in het forum staat erin gezet . na een pidscan werkt alles weer perfect. ook het schakelen tussen lnb a en b in mijn duolnb.

.

Gr Jamrox

Ps.ik heb een firmware op een satboard gevonden . ik ben alleen niet bekent met de 1630 . ik weet dus niet of er illegale sleuteltjes e.d. inzitten. maar het staat op een board waar veel dinamiet gebruikt word. en de naam is 16_OFM_PI725a10

Jamrox

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Nog een succes hier!

Sinds afgelopen woensdag deed m'n Pioneer DBR-S110NL (1430)het niet meer de commerciele kanalen.

De oude SECA2 kaart werkt niet meer en na het omwisselen met de nieuwe kaart ook niet meer (ook niet na een PID scan).

De oude euromuis 4.1 software die er op stond kan dus niet met de nieuwe SECA3 smartcard overweg.

Heb zaterdag de boel kunnen "repareren".

Eerst de 1430 geflashed met 14_gOLDbox_Jungle_v7: geen succes

SECA3 kaart werkt niet, alle menus in spaans en kanalen niet op volgorde. frown

Daarna de 1430_OFM_GeneratorV10.zip firmware:

Het werkt!

-Alleen firmware geflashed (met Pionero v5 final);

-daarna alles aangesloten op tv en parabool;

-nieuwe CD seca3 kaart erin;

-Instellingen goed gezet (RGB, 16/9 en LNB-A settings)

-new search gedaan met CANALDIGTAAL als provider ID.

Voila: na de search automatisch alle kanalen op volgorde! :D

Paar kleine opmerkingen en problemen

-Voor de RTL4,5,6,7,8 SBS6, NET5 and Veronica moest ik nog een PID-scan doen (knopje 'a' van de afstandsbediening).

-De OFM firmware is helaas alleen engelstalig: dit echter voor mij geen groot probleem).

-EPG werkt niet (ook geen showstopper voor mij)

-Helaas werkt de DISEQC niet, kan het in een van de menus wel aanzetten maar de instelling wordt terug gezet naar '*' confused

Op deze manier heb ik dus geen regionale kanalen: jammer, maar ook niet echt een groot probleem!

De DISEQC deed het bij de oude Euromuis firmware ook al niet goed: Wie heeft hier een idee of suggestie over?

Ik kan weer ff vooruit!

Rustig op naar een HTPC oplossing...

Groetjes Rene

De OFM firmware is helaas alleen engelstalig: dit echter voor mij geen groot probleem).

De OFM zou 5 talen moeten ondersteunen Waaronder Nederlands. shocked

Diseqc problemen is waarschijnlijk een eeprom probleem.

Kanalen laten zoeken op schotel 2 of B.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3