Ga naar inhoud


[DM800HD] Opstartproblemen met Gemini


chablis

Aanbevolen berichten

Ik heb net een DM800HD aangeschaft, mijn 1e Droomdoos. Nu hebben de er in de winkel Gemini opgezet en ik heb hem zien draaien. Thuisgekomen deed hij eerst niets anders dan DREAM tonen in het display. Vervolgens gereboot. Nu krijg ik een opstartplaatje en de text Please Wait, daarna even een balkje onder in beeld en dan weer please wait, dit duurt minuten lang en het lijkt of hij hangt.

Wat doe ik verkeerd.

 

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nu zover dat ik in het menu kom, door tijdens dat infobalkje in beeld, snel op de groene knop te drukken. HDMI werkt nu, maar nog geen TV beeld. Op de achtergrond nog steeds PLEASE WAIT.

Raar.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik allemaal niet controleren, ik heb het gevoel dat hij niet doorstart. Kom nu steeds menu wel in, maar niet meer uit.

Krijg tijd wel ingesteld met cijfertoetsen, maar datum alleen met pijltjes toetsen, dat duurt wel erg erg lang vanaf 01-01-2000.

Snap er geen moer van, heb het ding toch echt zien werken. Hij heeft hem ingesteld op enkele LNB, mijn schotel staat nu op Astra 19.2 gericht.

Misschien dat het iets met CS te maken heeft?

 

Wacht even, kan nu in info menu komen.

 

Release 0410

Image 2009.02.06

Enigma 2009.02.06

en rechts Logo Gemini Project

 

 

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben weer stapje verder, volgens mij ligt het gewoon aan mezelf, maar ben er nog niet uit. Kan nu een zender selecteren, maar krijg dan de melding "afstemmen mislukt"

Misschien dat het komt omdat hij geen signaal krijgt, ff overzetten op mijn Pioneer.

Hee, daar heb ik nu geen signaal meer op. Misschien heeft het wat met mijn HtH te maken en heeft de Dreambox mijn schotel gedraaid.

Krijg echt geen beeld meer op de Pioneer en kan niet vinden hoe ik met de Dreambox mijn schotel moet draaien.

Lijkt erop dat ik hem met de Pioneer niet meer kan draaien, maar kan ik niet zien. Moet ik het dak op.

 

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de schotel met de pioneer weer op Astra gezet en heb nu op enkele kanalen beeld. Lijkt of de betaalzenders het niet willen doen.

Flashen gaat niet, want ik krijg geen verbinding. Netwerktest geeft aan dat alles ok is, maar ik kom er niet in, kan hem ook niet pingen....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaartje zit erin met chip naar beneden. Alleen FTA zenders.

Nee IP is DHCP, kom er met mijn laptop niet in (ook niet met Firewall uit), maar met mijn desktop wel. Ook weer raar.

Ik de winkel lieten ze trouwens de Canaldigitaal zenders zonder kaart zien.....

Maar het 1e probleem zat hem dus in het ontbreken van signaal. Ja, dan kun je wachten tot je een ons weegt. In plaats dat er nu gewoon een melding komt "geen signaal" i.p.v. "Please Wait".

Maar ja, tis ff een weetje....

 

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alles is hetzelfde, vreemd. FF iets proberen....

Whaaa, dit is een giller: Probeer in mijn router te komen om te kijken of dat lukt, kom ik op een hele andere router uit, blijkt dat mijn laptop aan een onbeveiligd draadloos netwerk hangt. Een van de buren denk ik. Zal zoonlief wel gedaan hebben om zijn websites te testen.

Ja ik ben erin.

Nou uitvinden hoe ik de een backup maak van de files met ftp.

Is er trouwens een HD zender FTA, op Astra 19.2, want kaartje doet het nog steeds niet.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...