Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Opnames van febr/mrt wisselend wel/niet te bekijken; oplossing?


Jorgen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Probleem:

Sommige opnames van NL kanalen kunnen niet meer afspelen. Dit geldt voor groen én geel/groen én geel, dus niet alleen gecodeerd. Het probleem lijkt volkomen willekeurig. (Ik zie het verband nog niet.) Soms speelt een oudere gele of geel/groene opname wel en een nieuwere groene niet. Andersom gebeurt ook.

 

Ontvangerinstelling:

Ik bezit nog een Seca2 kaart en maak gebruik van een Aston Dual Cam. Zowel de Cam als de ontvanger lopen op de hier op het forum aanbevolen stabiele firmware. De kaart is geldig tot 31-5-2009. Er draaien momenteel géén taps.

 

De opnames:

Ik heb nog een aantal oude opnames van februari, maart en april van dit jaar op mijn schijf staan. Een aantal daarvan zijn FTA van de Duitse zenders. Veruit de meeste zijn van de gecodeerde NL kanalen afkomstig. Hiervan zijn sommige groen, andere geel/groen of geel.

 

Zelf geprobeerd:

Ik heb al geprobeerd om de TF opnieuw op te starten, de ontvanger op BVN te zetten, of juist op het originele opname kanaal, alvorens de opname te proberen. Natuurlijk weet ik dat het beter is om de opnames z.s.m. te bekijken c.q. te decoderen, maar dat is dus niet gebeurd. Ik wil ze wel heel graag zien.

 

Iemand die me op gang kan helpen?

Bij voorbaat al heel veel dank.

 

Vr.gr.

Jorgen

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jorgen

Zelf geprobeerd:
Ik heb al geprobeerd om de TF opnieuw op te starten, de ontvanger op BVN te zetten, of juist op het originele opname kanaal, alvorens de opname te proberen. Natuurlijk weet ik dat het beter is om de opnames z.s.m. te bekijken c.q. te decoderen, maar dat is dus niet gebeurd. Ik wil ze wel heel graag zien.


Ik heb gisteren ook geprobeerd om andere oude opnames te bekijken in de hoop dat de kaartcode teruggezet zou worden. (Heel even raakte ik hierdoor beeld kwijt op RTL4, dus het leek erop dat het lukte.) Toch heb ik nog steeds de opnames die het niet doen.

Hoe lang moet ik eigenlijk naar een oude opname kijken alvorens de code wordt teruggezet?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de gecodeerde opname een tijdje op PLAY te laten staan, kan soms wel 30 minuten duren alvorens hij de oude opname weergeeft.

 

Na dat je oude opname gezien hebt moet je dan wel weer je smartcard opnieuw naar de meest recente einddatum via Canaldigital-internetsite opwaarderen.

 

Succes Gr Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt.

 

Dat gaat trouwens over de gecodeerde opnames en dat ga ik proberen.

Het is toch ook zo dat je een oude ongecodeerde opname kunt gebruiken om de code/tijd terug te zetten. Hoe lang moet zo'n opname dan aan staan?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorgen

 

Heb jij al sucses gehad met het decoderen? Ik begrijp er ook niets meer van. Het wordt willekeurig groen geel of groengeel en films die ik eerder kon bekijken, zijn niet meer bereikbaar. Komt dit door het nieuwe kaartje van CD?

Moet je snel kijken om te decoderen? Zo hebben we toch niets aan de dure schijf die je hebt aangeschaft?

 

MariaC

Topfield 7710HD PVR, Visiosat bisatelite, Triax mfd 41 switch, 3 LNB's Alp BSTE 5-101, Aston cript module voor smartcard CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is mij nog niet gelukt. Ik krijg bij sommige nieuwere opnames die geheel groen zijn soms ook de melding "geen of gecodeerde opname" als ik naar een bookmarkpunt spring. Toch bljif ik in die specifieke opname wel gewoon beeld houden.

 

Wat de voorgaande opnames aangaat, die heb ik maar verwijderd. Ik ga RecCopy maar weer eens opzoeken.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...