Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo

 

ik heb grabit op mijn laptop.

nu wil ik de NAS server als HDD gebruiken, en niet de laptop HDD.

 

ik geef in grabit de nas HDD download plek aan.

 

als hij begint te downloaden zegt grabit:

 

Citaat:
your downloaden folder is running low on free diskspace
Posted
Origineel bericht van: duc748
hallo

ik heb grabit op mijn laptop.
nu wil ik de NAS server als HDD gebruiken, en niet de laptop HDD.

ik geef in grabit de nas HDD download plek aan.

als hij begint te downloaden zegt grabit:

Citaat:
your downloaden folder is running low on free diskspace


Ja?

Er is weinig vrije ruimte op je Nas.... althans dat zegt grabit.

Oplossing lijkt me simpel. In grabit deze controle uitschakelen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Posted

Grabit maakt gebruik van een cache of temp folder welke nog op je lokale HDD zit. Grabit zal eerst hier naar downloaden en pas bij een volledige download deze naar de NAS kopieren.

 

Kijk in de instellingen waar de cache of temp folder naar wijst.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Posted
Origineel bericht van: snopper


Kijk in de instellingen waar de cache of temp folder naar wijst.



Inderdaad
Kijk in de grabit instellingen. Daar zal je een verwijzing naar de temp folder zien staan.
Normaal
C:\Program Files\Grabit\temp of iets in die aard.

Op je C schijf heb je waarschijnlijk niet veel plaats meer over.

Maak op je nas server of op een schijf waar voldoende ruimte over is een folder aan en verwijs in grabit naar die folder.
Zo moet het probleem van de baan zijn.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Posted

stond inderdaad anders, maar is niet de oplossing..

 

hij doet het nog steets..

denk dat het aan de verbinding ligt, omdat hij kleine bestanden wel doet, als hij dan met vol vermogen gaat downloaden gaat het mis..

 

alle info is welkom dank u

Posted
Origineel bericht van: duc748
stond inderdaad anders, maar is niet de oplossing..

hij doet het nog steets..
denk dat het aan de verbinding ligt, omdat hij kleine bestanden wel doet, als hij dan met vol vermogen gaat downloaden gaat het mis..

alle info is welkom dank u


Dat ligt dus niet aan je verbinding dan. Als hij het met kleine bestanden wel doet betekent dit dat hij dan niet te weinig schijf ruimte heeft. Wat hij dus met grote bestanden wel heeft.

Ik weet niets van grabbit maar wat ik hier lees, heb je je Virtual Memory al eens bekeken?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Posted

 

Vanaf welke groote gaat het dan mis ??

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Posted

is did de excacte melding?

 

your downloaden folder is running low on free diskspace

 

?

 

Staat er toevallig ook een error code bij?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Posted

Als je de download folder niet op je nas maar op een schijf van je pc zet. Heb je dat probleem nog?

 

Indien nee, dan ligt het volgens mij aan de overdrachtssnelheden van je netwerk.

Maw, hij krijgt het van de temp folder niet snel genoeg in de download folder waardoor je geheugen vol loopt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Posted

Citaat:
Als je de download folder niet op je nas maar op een schijf van je pc zet. Heb je dat probleem nog?

 

nee geen problemen..

 

Citaat:
overdrachtssnelheden van je netwerk.

dat denk ik ook.

 

zal even uitleggen waar de nas aanhangt.

of moet er iets van een poort of instelling in de nas gedaan worden??

 

oke,

modem davolink DV-2020

Sitecom router dc-202

nas Synology DS-109

Posted

kun je hem direct in de modem steken? En dus de router overslaan? Samen met je P.C.?

 

Of heb je je PC wireless? Dan ook even deze met een kabeltje proberen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Posted
Origineel bericht van: Sjattuh


Of heb je je PC wireless?


Als je idd draadloos zou zitten moet je het probleem niet verder gaan zoeken.

Normaal via cat5E netwerk kabel zou je geen probleem mogen hebben.
Tenzij er een communicatieprobleem zou zijn tussen de netwerkkaarten van je nas/router/pc .

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...