Ga naar inhoud


[DM800HD] Hoe verbinding maken met Mybook netwerk schijf?


Spiderman1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een WD Mybook netwerk schijf waar ik al mijn mp3's op verzamel. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de Dreambox zo in te stellen dat ik deze mp3's via de Dreambox en dus ook via mijn home cinema kan afspelen?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Spiderman,

 

Ik heb het als volgt aan de praat gekregen:

 

- Maak op de Mybookworld via de webinterface in de "Shared Storage Manager" in het tabje "Filesharing" een user met wachtwoord aan en wijs deze met "Full" permissions toe aan de map PUBLIC.

- Via DCC ga je met FTP naar de map /var/etc.

- Klik met je rechtermuisknop op het bestand "auto.hotplug" en kies edit.

- Voeg de volgende regel toe:

NAS -fstype=cifs,rw,nolock,intr,soft,udp,rsize=8192,wsize=8192,user=<username>,pass=<password> ://192.168.100.xx/PUBLIC

- Sla de wijzigingen op.

 

Zorg dat in deze regel de "192.168.100.xx" bij jou het IP adres van de Mybookworld is en vul bij user en pass het door jou gecreëerde account in.

 

Bij mij werkt het zo en zo wordt de NAS ook automatisch gemount bij een reboot van de Dreambox.

 

Ik merk wel dat het allemaal iets minder snel reageert dan ik hoopte en twijfel daarom om eens een interne HD te proberen.

Overigens gebruik ik momenteel de laatste Gemini, maar dat moet volgens mij niet uitmaken.

 

Succes!

DMX

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een Mybook en een DM800HD. Het probleem waar ik tegen aan liep was dat je met je afstandsbediening niet een / kunt intoetsen (misschien dat iemand dat weet?). Ik heb het als volgt opgelost:

 

In FSTAB toegevoegd:

192.168.1.102:/shares/internal/MEDIA /media/hdd nfs rsize=16384,wsize=16384,rw,nolock 1 0

 

 

Ik weet niet hoe je je Mybook gebruikt. Zelf heb ik hem gemodificeerd volgens deze website http://mybookworld.wikidot.com/

zodoende heb ik volledige toegang en kan m.b.v. SSH het volgende doen:

- op de server in /etc/exports een regel toevoegen:

/shares/internal/MEDIA 192.168.1.0/255.255.0.0(rw,sync,insecure,all_squash,anonuid=33,anongid=33)

 

Volgens mij bestaat die file standaard al omdat NFS al is geïnstalleerd.

 

 

192.168.1.102 = MyBook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...