Ga naar inhoud


kathrein hangt


Gast rahayu

Aanbevolen berichten

zo heb ik het gedaan

 

Hier staat de procedure via HT uitgelegd , en die werkt (2de post boveneaan ) . Gewoon opletten dat alle parameters juist staan ( baudsnelheid enz ) . En dan is het een kwestie van gewoon copy/paste . Als je nog wat verder dit forumonderdeel afzoekt vind je hier nog wel meer over .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: smoking
zo heb ik het gedaan

Hier staat de procedure via HT uitgelegd , en die werkt (2de post boveneaan ) . Gewoon opletten dat alle parameters juist staan ( baudsnelheid enz ) . En dan is het een kwestie van gewoon copy/paste . Als je nog wat verder dit forumonderdeel afzoekt vind je hier nog wel meer over .


Bedankt is gelukt ,is wel ff moeilijk met verbinden .

Heb het zo gedaan

setenv ethaddr 00:50:fd:ff:ab:b9 (hier dan mijn eigen MAC adress)
saveenv

was voldoende om mijn MAC adress weer goed te krijgen, want wanneer MAC adress 00:00:00:00:00:00 is kan je niet meer kim bestanden flashen met KCC.
Terwijl deze de hele oorzaak was dat mijn MAC adress verdween (dit las ik op andere forums)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben zo dom geweest om te proberen de nieuwe 1.07 file erop te zetten en nu start de kathy niet meer.

 

In KCC 3.2 krijg heb ik via expert menu emergency reboot nog geen geluk.

Minimaal twee issues:

1. Mijn Mac address. Hoe vorm ik de code FF506A die ik in mijn kathy heb gevonden om naar een goed Mac Address. (moet dit niet het format 00:00:00:00:00 hebben?)

2. Echter wanneer ik op start druk met een "fictief" Macaddress krijg ik de waarschuwing: Network Check Failed (Ping to PC-IP)! Please check IP-address and temporary disable your PCs firewall.

Ik heb de ping gecheckt en dit werkt. Ik heb ook de firewall uitgeschakeld, maar nog steeds krijg ik dezelfde melding...??

 

misschien een derde issue:

IP-PC: e80::a05f:4943:f4f:de53 of kies ik 192.168.1.68 ??

 

Op de KCC krijg ik de uitlezing terug, dus ik neem aan dat de nulmodem kabel werkt. Ik heb ook de netwerk kabel getest en deze werkt.

 

Wie kan helpen?

 

NB. Ben het ook via de hyperterminal aan het proberen (via de aanwijzingen op de kathrein website ( http://www.kathrein.de/esc-kathrein/englisch/data/receiver/ufs-910/ufs910_emergency-update-guide.pdf ). Hier krijg ik nu echter de melding *** ERROR: ethaddr is NOT set !!

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Heel hartelijk bedankt voor jullie hulp!!

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je MAC adress wordt dan 00:50:fd (deze zijn voor alle Kathrein 910 gelijk) + :FF:50:6A Die jij opgaf, dus 00:50:FD:FF:50:6A .

 

Met KCC zal het niet lukken omdat je eerst je MAC adress goed moet krijgen en dat doe je met hyperterminal.

 

Wanneer je connect met hyperterminal dan deze 2 zinnen invoeren .

 

setenv ethaddr 00:50:fd:ff:50:6a

saveenv

 

nu kan je weer met KCC een nieuwe firmware inladen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Simbad.

 

Ik had net via een zeer lang hulpdocument op AAF board gevonden dat ik deze twee zinnen in de hyperterminal moest invoeren. Ik heb daarbij toen een willekeurig macaddress gebruikt

 

setenv ethaddr 00:50:fd:ff:00:00 (zit hier nog een nadeel aan?)

zum speichern:

saveenv

 

Daarna heb ik niet via KCC gewerkt, maar via de aanwijzingen op de kathrein site, aangezien ik toch met de hyperterminal bezig was. Hierbij heb ik kennelijk geen netwerk nodig. Dit heeft nu goed gewerkt en ik heb weer licht in de box!!

Nu kan ik weer met 2nd bootloader image aan de gang!

 

nogmaals bedankt.

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 'verkeerd' mac-adres is alleen lastig als je binnen het netwerk (dus thuis!) nog een systeem met datzelfde mac-adres hebt. Als je 2 Kathreins hebt moet je het adres van de tweede dus iets anders maken... dat is alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je het mak adress niet vind aan buitenkant van je kathrein ( op een stikker ) , draai hem dan gerust open , daar vind je een stikker binnenin , waar je je utp insteekt , daar staat het originele macadress op wink . dit ingeven in hyperterminal zoals jij beschrijft en het is in orde .

 

Heb het ook al 2x voor gehad , was vergeten 2nd bootloader uit te zettne bij het flachen blush .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...