Ga naar inhoud


[DM800HD] hoe zie ik of het een hd uitzending is


chipeter

Aanbevolen berichten

nou heb nog eens door het forum gezocht

en kwam daar tegen dat je met

leech ftp

bestanden naar de db kon zetten

heb de skin gecopieerd van hierboven en hem in de usr map gezet

maar noppes geen skin op de db

raar of ben ik werkelijk zo stom dat het niet lukt

bestaat er nog wat anders om die skin in mijn db te krijgen

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: chipeter
nou heb nog eens door het forum gezocht
en kwam daar tegen dat je met
leech ftp
bestanden naar de db kon zetten
heb de skin gecopieerd van hierboven en hem in de usr map gezet
maar noppes geen skin op de db
raar of ben ik werkelijk zo stom dat het niet lukt


Ik denk het laatste.
Er staat hierboven duidelijk dat ie in deze map moet: /usr/share/enigma2

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Autoresolution plugin is ook handig om ervoor te zorgen dat je beeld niet 2x geupscaled wordt. Veel TVs halen namelijk de overscan weg. Dat houdt in dat de DM800 het beeld 1920x1080 doorgeeft aan je TV en vervolgens zoomt de TV dit beeld nog in om de randen weg te halen. Bij SD krijg je dus 2x een rescale, eentje van 720x576 -> 1920x1080 en vervolgens wordt dit nog eens ingezoomt. Dat komt de kwaliteit niet ten goede. Als je nu een SD native aan je TV doorgeeft in 720x576, dan wordt je beeld nog maar 1x geupscaled. Dit kan ook wel een rede zijn waarom men denkt dat de dreambox SD slecht upscaled. Ik verwacht dat er ook veel zijn die denken na HD te kijken, maar omdat de rand verwijderd wordt kijken ze feitelijk na een ingezoomd beeltje. Dit valt te controleren bij Melody-Zen. Als de lokatie met graden in beeld zijn dan moet je een donkere rand in beeld zien. Zie je dit niet dan kijk je naar geupscaled/ingezoomd HDTV(!)

 

Om te kijken of je TV inderdaad wel of niet de overscan weghaalt, kun je bijvoorbeeld Nicklodeon/Comedy Central gebruiken. Als de overscan niet wordt weggehaald zie je streepjes links boven in beeld. Bij VH-1 Classic is dit nog duidelijker, daar zie je zelfs groene dingen in de rand van het beeld. Veel TVs hebben wel de mogelijkheid om die overscan aan/uit te zetten.

 

Mijn philips TV zet bij HD resoluties de overscan uit als je er voor kiest. Bij SD resoluties (via HDMI) zet hij hem altijd aan...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...