Ga naar inhoud


Lelijk gesuis met audiokanalen.


Christ1ne

Aanbevolen berichten

Ik heb de dreambox op een versterker aangesloten en heb zeer slechte kwaliteit geluid als ik naar radiokanalen luister.

 

Ik dacht dat het probleem mijn versterker was en/of de schuld was van verouderde geluidsprekers. Dus vandaag heb ik een nieuwe analoge versterker gekocht, de dreambox erop aangesloten, nieuwe luidsprekers met nieuwe dikke kabels op de versterker aangesloten. En de radiokanalen blijven een zeer slecht geluid geven.

Als ik naar diezelfde radiokanalen luister via de LCD TV aangesloten op de versterker is het gesuis gedaan en is het geluid perfect.

 

Zijn er nog mensen die deze slechte ervaring hebben? Is dit een rede om de box terug te sturen? Wat moet ik als uitleg geven? Dat de audio het niet goed doet?

Dus, beknopt: als de versterker op de dreambox aangesloten is, zijn de radiokanalen zeer slecht te beluisteren door het gesuis. Sluit ik de versterker aan op mijn TV, dan zijn de radiokanalen perfect te beluisteren.

 

Ik wil echter de TV niet laten draaien om naar de radiokanalen te luisteren.

 

Christine

Link naar reactie
Delen op andere sites


maar als je naar een televisiezender kijkt en je sluit het geluid aan op die versterker, heb je dan ook nog geruis of is het enkel en alleen bij de radiokanalen? Want dat is niet helemaal duidelijk uit je relaas.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het probleem dan voorlopig oplossen door je radiozenders bij je televisiezenders te zetten, op die manier "denkt" de dreambox/versterker dat het een televisiezender is en kan je toch geruisloos naar je radiozender luisteren.

 

Maar dit lost je probleem natuurlijk niet helemaal op...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...