Ga naar inhoud


Dode Kathy (bootargs om zeep) - kan iemand dit repareren?


sdspieg

Aanbevolen berichten

Ik heb al een hele tijd geleden m'n Kathy om zeep geholpen (droevige relaas kan gelezen worden http://board.mykathrein.de/index.php?page=Thread&threadID=5089). De kist boot niet meer op en ik kan er ook helemaal niet bij.

Aangezien er nu blijkbaar toch interessante ontwikkelingen zijn is het misschien toch zinvol om de machine te laten repareren. Kan dat hier in Nederland of moet ik de kist terug naar Kathrein opsturen? BTW - iemand suggereerde dat dit met een JTAG op te lossen zou zij - kent iemand hier some iets over?

 

Alvast dank.

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste S,

 

ik heb nog geen enkel bericht gelezen, dat een Kathi niet meer aan de praat te krijgen is. Of het probleem moet van een mechanische aard zijn.

 

Helaas kan ik het aangegeven verhaal niet lezen.

 

Het lijkt mij sterk, dat jij juist de eerste zou zijn, waar dit niet lukt ! De kans op een succesvolle reanimatie van deze taaie dame lijkt mij dan ook 99%.

 

Heb je al met KCC 3.2 geprobeerd of met Windows hyperterminal (met juiste instellingen) de ST prompt tevoorschijn te krijgen?

 

Hiervoor moet je een serieele kruiskabel verbinding gebruiken.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Er zijn zeker wel alternatieven voor Hyperterminal.

 

Persoonlijk vind ik Hyperterminal het handigste voor het weer in orde brengen van de Kathy. Als je de juiste instellingen in Hyperterminal hebt aangegeven, dan krijg je al snel de ST> prompt tevoorschijn. En daarna kun je volgens de instructies deze dame vrijwel altijd weer reanimeren.

 

En er is toch wel iemand in je omgeving met XP versie ?

 

Weet niet waar je woonplaats is, maar misschien is er iemand in de buurt om je even te helpen.

 

En let vooral op de 2nd stage bootloader. Altijd eerst even afzetten voor de zekerheid. Deze fout heb ik al een paar gemaakt. Vandaar mijn ervaring !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

De officiele Kathrein website heeft zowaar een emergency programma dat inderdaad lijkt te werken.

 

Emergency Link Kathrein UFS-910

 

Je vind het in de sectie: Emergency-TFTP-Update für UFS 910

 

Dit heeft voor mij goed gewerkt. Ik had het nodig toen ik in KCC geen idee had hoe ik het MAC address moest invullen. Met deze oplossing van Kathrein heb je dat probleem niet.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo nou ik laat me niet kisten

maar het is gelukt

ik heb op de side van kathein die reperatie tool gedownload en op een usb stick gezet en deze op de voorkant van het toestel gedaan opnieuw opstarten en het knopje menu vast houden en daar laad hij de soft ,ik ben er blij mee dat hij het weer doet

 

mvg gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik hier een enkele keer ook wel eens.

 

Opnieuw starten en het is vrijwel altijd verholpen.

 

Misschien heb je er een usb HD aanhangen. Die ook maar even loskoppelen voor de zekerheid.

 

Als je Wilkommen ziet, dan ben je er bijna.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, "wilkommen" is de laatste fase van het opstarten.

 

Misschien eens proberen met alles losgekoppeld aan de achterzijde en dan kijken op het display of apparaat dan wel doorstart.

 

Als het dan nog niet werkt. De software er in zijn geheel maar opnieuw opzetten. Inclusief volledige wissen van geheugen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best GJJ,

 

De methode die ik in de eerdere mail heb aangeraden (Emergency-TFTP-Update für UFS 910)

werkt niet via een USB stick.

 

Voor deze oplossing heb je een nulmodem kabel nodig en een computer met een RS232 aanstluiting.

 

Ik denk niet dat je box overleden is. Success met de reanimatie!!

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ik heb het geprobeerd met TFTP UPDATE maar geen effeckt geeft fout melding (no boot file name using 0b01a8c0.ing)

ik heb nu wel alles geprobeert denk ik weet het niet meer

ook kcc kan geen verbinding maken met box .is er een andere manier om aan het ip adres te komen zit geen sticker op of in het toestel ???

mvg gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste GJJ,

 

ik zou het gewoon helemaal opnieuw doen. Met een nulmodem serieele kabel, hyperterminal (Windows XP) met de juiste instellingen.

 

Dan eerst geheugen geheel leegmaken en alles volgens de aangegeven regels herstellen.

 

Mocht je dat zelf niet lukken, dan is er toch wel iemand van S4all bij je in de buurt om hierbij te helpen.

 

Er is vrijwel zeker niets aan de hand met de Kathi.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...