Ga naar inhoud

[DM7000] Opname wissen, maar harddisk wordt niet leger met PLi Jade2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met de laatste PLi heb ik iets raars. Als ik een opname wis van de interne disk, dan komt er geen diskruimte vrij. Dat gebeurt pas als de box een reboot krijgt.

Is dit normaal met de nieuwe PLi?

(PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302)

Geplaatst:

Zelfde hier met Gemini 4.60 op een DM7000s.

Wissen van een of meerdere opnames via de afstandsbediening zorgde er (bij oudere images) altijd voor dat de hoeveelheid vrije ruimte per direct geupdate werdt. Nu niet meer. Tenminste in 99,9% van de gevallen niet.

~xhxxmin free of x.xxGB free werd normaliter direct bijgewerkt. Nu heb ik soms (op mijn overvolle interne HDD) dat ik iets wis, en per direct een opname wil starten. Heb ik -zeg maar- 4 Gig verwijderd, kan er desondanks toch niets opgenomen worden omdat de harddisk 'full' is!

Een enigma restart (volledige restart is niet eens nodig) verhelpt dit direct!

Dus blijkbaar zowel de laatste Pli als Gemini hebben dit probleem? Misschien een foutje in de laatste CVS ('basis') image?

Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000
Bedoel je dat de opname gewoon blijft staan? (dus als je echt in /media/hdd/movie kijkt)

De bewuste files zijn niet meer zichtbaar in de directory en toch blijft de beschikbare ruimte staan op de stand alsof ze niet gewist waren. Normaal hoorde je de harddisk altijd even bezig zijn met het wissen, dat is ook verdwenen. Je hoort dat pas bij de reboot, vlak voordat de box z'n reset doet. Zeker bij hele grote opnames.

Ik dacht eerst nog aan een foutje op de harddisk, maar fsck gaf geen bijzonderheden.
Geplaatst:

ook 'df' geeft op dat moment aan dat de ruimte nog niet vrijgegeven is?

Ik vermoed dat het slecht om de weergave in enigma gaat. Deze is puur cosmetisch, en wordt niet gebruikt in de beslissing of er nog een opname gestart kan worden.

Geplaatst:

DF toont inderdaad wel de veranderingen. Worden de wis- en schrijfakties soms ergens langer "cached" in de laatste Jade2? Het viel me namelijk ook op dat de harddisk pas z'n ratel-ritueel doet dat bij het wissen hoort, bij het rebooten. Als er niks gewist was, herstart de box ook duidelijk sneller. Hoe groter de files waren die gewist waren, hoe langer de herstart duurt.

Recent raakte ik ook een opname kwijt, terwijl die net enkele uren ervoor correct was opgenomen. Enigma was later op de dag een keer omgevallen en vanzelf weer herstart. Voorheen bleven, als alleen Enigma omvalt (niet de linux core), opnames gewoon behouden. Nu lijkt dat niet meer het geval. File was nergens te vinden.

Deels offtopic:

Ik ga binnenkort maar terug naar de vorige Jade, want de rotor aansturing heeft ook weer de bug zoals eerder in Iolite voorbij kwam.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen