Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Tip: Epg in overlay mode


Gast Eddysign

Aanbevolen berichten

Gast Eddysign

Een vervelende "bug" in de Inverto software vind ik dat de EPG niet in overlay mode is en je dus niet het programma kan blijven volgen.

Ik vind het namelijk wel handig om tijdens het journaal de gids door te bladeren en opnames te programmeren.

Nu had ik al een manier gevonden om de EPG in overlaymode te zien en dat doe je door eerst te gaan timeshiften en dan de EPG op te roepen.

 

Maar gister ontdekte ik toevallig een ander manier.

Daar gaat ie:

Druk op Guide, druk op Library, druk op Exit, klaar.

Nu heb je dus de EPG in overlay mode en kan je gewoon het programma dat je aan het kijken was blijven volgen.

De OSD transparantie kan je ook nog wat hoger zetten in de instellingen zodat je nog meer van het programma blijft zien.

 

Nu deze sequentie even programmeren in mijn Logitech Harmony One (aanrader trouwens, veel sterker dan de originele afstandsbediening).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker een waardevolle tip, al kende ik deze al en ging er vanuit dat veel Invertogebruikers dit al wisten.

Zo zie je maar dat deze tip ook in de aanvullende handleiding thuishoort.

FTA ziet het niet kunnen gebruiken van de EPG in overlaymode niet als een bug, ik had begrepen dat ze juist deze truc als een bug zien.

Aan beide zaken willen ze niets veranderen en da's voor het eerste geval jammer.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dit is nu eens iets waardevol als tip, wist daar nog niets van dus vanharte bedankt!

 

Het zou misschien handig zijn om indien er nog mensen tips hebben deze hier te plaatsen hé

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Ik heb "Guide, Library, Exit" dan ook als reeks (macro) in mijn Harmony staan: deze wordt dus altijd gebruikt als ik op "Guide" druk.

FTA ziet dit "feature" idd als bug: in de Scena 5 komt deze dan ook niet meer voor. De reden dat FTA dit niet wil, is dat in "de normale guide-mode" op de achtergrond EPG-info wordt binnengehaald. Dat lukt niet als tegelijkertijd beeld vertoonde moet worden. Je ziet dat b.v. duidelijk gebeuren, als je normaal gesproken nooit op een Duitse zender staat (en er dus ook geen EPG data is geladen): kies een Duitse publieke zender, en vervolgens "Guide": je ziet nu de guide op alle Duitse zenders langzaam vollopen.

 

PS: Deze tip is op alle forums al diverse keren langsgekomen. In principe staan alle trucs (en nog veel meer!al verzameld in onze (ons = Jos & ik) aanvullende handleiding. Al kan er natuurlijk best eens iets ontbreken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...