Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM800 aangesloten en die staat nu op 1080i.

Maar er word gezegd dat 1080P beter is maar me decoder heeft dat niet volgens mij of wel ???.

Is dit ook beter 720P als 1080i.?

Satfreaked.

Geplaatst:

Mijn TV is Full HD ( Panasonic plasmatelevisie TH-37PV7F )

Maar 1080i staat ie, maar 1080P schijnt beter te zijn en indien niet mogelijk dan 720P.

Ze zeggen dat dat een rustiger beeld geeft. ???

Satfreaked.

Geplaatst:

Hetzelfde als de bron, ongeacht welke resolutie dat is.

Een 720p opname ziet er op 720p altijd veel beter uit dan op 1080i. En een 1080i ziet er beter uit op 1080i dan op 1080p.

Vooral van "i" naar "p" of andersom is een conversie die eigenlijk ondoenlijk is, er gaat altijd informatie verloren (ook als de resolutie hoger is). Schalen in "p" is geen probleem, dat zie je bijna niet. Schalen in "i" is lastiger.

Geplaatst:

Ok...

Maar me Bleu Ray speler die kan wel weer 1080P aan.

Maar is er geen automatische keuze die zelf instelt wat er nodig is, anders moet je elke keer kijken wat de film is voor versie en hem dan instellen.

Of standaard op 720P zetten ?

Satfreaked.

Geplaatst:

Ik zie dat je een HD Ready Panasonic TH-37PV7F hebt met een resolutie van 1024 x 768, dus elk signaal moet worden omgezet naar deze resolutie. In jouw geval zou ik een SD signaal in 576p uitsturen en een HD signaal in 720p.

1080p is er niet en komt er voorlopig ook niet op de satelliet (alleen blu-ray) en voor zover ik weet kan de DM800 niet tot 1080p upscalen/ deinterlacen.

DeDream

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satfreaked

Maar is er geen automatische keuze die zelf instelt wat er nodig is

Jawel, er is een autoresolution plugin die je kunt installeren.

Hiermee kun je tevens de de-interlacer van de Dreambox uitschakelen, en testen of die van je tv een beter beeld oplevert. (die kans is groot, aangezien de de-interlacer van de 800 niet sterk is)

Geplaatst:

Hij kan wel 1080p aaan, check de datasheet van de broadcom chip maar, alleen je kunt het niet selecteren dus het is niet geimplementeerd.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Ik heb ook een Pana HD-ready, en na bijna een jaar kijken vind ik zelf de 1080i stand het mooist.

In het begin heb ik ook geredeneerd, dat 720p wel beter MOEST zijn, omdat ik nu eenmaal geen full-HD heb.

Toch vind ik dit eigenlijk niet...kan persoonlijk zijn.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Hij kan wel 1080p aaan, check de datasheet van de broadcom chip maar, alleen je kunt het niet selecteren dus het is niet geimplementeerd.

Niet via het menu,maar wel via terminal
Code:
echo "1080p24" > /proc/stb/video/videomodeecho "1080p30" > /proc/stb/video/videomodeecho "1080p25" > /proc/stb/video/videomode

Via autoresolution zou het ook moeten werken. Anders wel binnenkort. (Nieuwste drivers zijn echt een stuk beter.)

EDIT: TV moet natuurlijk wel die resolutie ondersteunen.

Assumption is the mother of all fuckups

Geplaatst:

Welke resolutie heeft je TV? Vaak is het met een HD ready ietsx768 en 720p heeft 720 lijnen. De TV moet dit dus upscalen (en de ontvanger weer down). Geen wonder dat 720p dan minder uit ziet.

Ook wordt vaak overscan (default) door je TV verwijderd. Dan doet je TV altijd door die kleine inzoom nog eens (extra) upscalen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Volgens mij is het inderdaad ook 768, dus dat kan heel goed het geval zijn.

Ik vind de 1080i er in ieder geval mooier (gedetailleerder?) uitzien, maar dat kan puur het idee zijn.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Om de beeldkwaliteit te beoordelen kan je de decoder zetten op het testkanaal met tesbeeld:

Name: Simul HD

Provider: IRT

Videoformat: 16:9

Videosize: 1280x720

Op Astra 19E

Grts.

post-29338-1318260246,1692_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen