Ga naar inhoud


Enigma2 Release 0.3.3 morgen beschikbaar


apella

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Hendrik6073
Na een paar dagen gekeken te hebben toch maar weer eens verder gegaan om te kijken of de box stabieler kan. Emu loopt vaak vast, en vooral het radio signaal hikt nogal.

Box geboot op sifteam image en gekozen voor factory reset, blijft overigens gewoon sifteam.

Sattelieten erin en beeld. daarna E2 er weer opgezet. Deze geeft nu aan dat de tunerconfiguratie niet klopt. Als ik hier instellingen wil doen krijg ik de melding 'Tuner A ....... niets aangesloten' kan ook niets toevoegen of wijzigen, iemand een idee wat dit nu weer is ?

thanx.


Hi hendrik6073 ,

Je vertelt niet nauwkeurig wat je gedaan hebt, maar met ftp iets zenden naar E2 moet je een hard reset doen,(maw powerbutton) gebruiken.Met Dreamboxedit voldoet een reboot.De ervaring leert dat je vaker een hardreset moet doen.
Wat betreft de satelliet.xml, moet je kiezen voor een eenvoudige setup en ,misschien heb je de satelliet.xml in de verkeerde map gedaan.

Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, voorlopig heb ik eerst maar eens even de dreambox teruggeplaatst want ik krijg een beetje een sik van dit ding.

 

startte hij eerst nog prima E2 op van een stick, krijg ik nu ineens weer de melding over een bad magic number. deze stick deed het dus een uur terug nog prima.

 

ik had idd ge-ftp-ed naar de mappen zoals deze staan aangegeven in dreamboxedit. Dit omdat bij automatische upload de box blijft melden dat er geen services file aanwezig is. Deze is er overigens wel degelijk.

 

Ik zal hem eerst eens een paar dagen uit zetten zodat hij eens goed kan afkoelen....... en ik ook eek

 

iig dank voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hendrik6073
Nou, voorlopig heb ik eerst maar eens even de dreambox teruggeplaatst want ik krijg een beetje een sik van dit ding.

startte hij eerst nog prima E2 op van een stick, krijg ik nu ineens weer de melding over een bad magic number. deze stick deed het dus een uur terug nog prima.

ik had idd ge-ftp-ed naar de mappen zoals deze staan aangegeven in dreamboxedit. Dit omdat bij automatische upload de box blijft melden dat er geen services file aanwezig is. Deze is er overigens wel degelijk.

Ik zal hem eerst eens een paar dagen uit zetten zodat hij eens goed kan afkoelen....... en ik ook eek

iig dank voor de reacties



Enkele oorzaken van jou probleem:
1)Net.framework versie 3.... geeft problemen.
2)usb stick(defect/virus)

Nadat je met E2 bent opgestart, kun je tijdelijk de Swap-optie uitzetten.

Mocht je iets willen opnemen met E2 dan heb je kans dat het opgenomen programma in de stick valt,met alle consequenties.

3)Dit kun je oplossen door de stick in twee partities te delen.

Maar "bad magic number" lijkt mij een formateer fout.

Ik hoop dat de afkoel-peroide lang genoeg is geweest.
Hopelijk probeer je het nogmaals en veel succes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...