Ga naar inhoud


Motor draait niet onder Pli Jade


sdspieg

Aanbevolen berichten

Had een goed draaiende motor onder de eerste Pli Jade, die dan plots niet meer draaide toen ik de upgrade naar Jade2 deed. Ik meldde het probleem op verschillende boards (ook het Pli-board zelf) en ik was duidelijk niet alleen met dit probleem. Zoals menig ander ben ook ik er niet in geslaagd om dit probleem op te lossen, dus ben ik teruggegaan naar de eerste Pli Jade, waar het draaien terug zonder problemen verliep.

Ik merkte toen al dat het verdacht lang (meerdere minuten) duurde vooraleer Pli opstartte, en nu heb ik ook op Pli Jade1 hetzelfde draai-probleem. Met andere images heb ik dit probleem niet. Heeft iemand soms nog een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Alvast dank,

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedoel je 'Use Motor Input Power'? Dat staat idd aan. Ik ben er namelijk nog nooit in geslaagd om de andere optie ('Use gotoXX Function') te laten werken. Als je dat bedoelt, en je mij hier ook mee kunt helpen - graag natuurlijk! Mijn schotel staat goed (heb alle haalbare posities van de 53E tot 30W rond de 90%); ik heb m'n exacte latitude en longitude via dishpointer/google maps; maar toch heb ik die gotoxx nog nooit aan de praat gekregen. Maar nog eens - als iemand een foolproof methode heeft om vanuit wat ik NU heb TOCH de gotoxx te laten werken, houd ik me aanbevolen.

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de GotoX nooit aan de praat hebt gekregen dan klopt de ingevoerde positie niet of de rotor staat toch niet helemaal goed. Use Power heeft niets met GotoX te maken, je kunt ze onafhankelijk van elkaar gebruiken. De Use Power is er alleen voor te detecteren of je schotel stil staat of draaid.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is in Pli Jade een 'verbetering' aangebracht bij de rotorsturing volgens de meegeleverde info. Die verbetering werkt kennelijk niet goed op de 7020. Ik zit dan ook nog steeds op Pli Iolite omdat ook bij mij de rotorsturing niet naar behoren wil werken met Pli Jade ( beide versies) Ik hoop van harte dat het team die 'verbetering' er weer uit wil slopen.

 

"Current draw" uitzetten is voor mij ook geen oplossing: Dat reageert onwerkbaar traag en veroorzaakt vaak 'hangen' van de box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips.

 

Ik kan nu ook de posities niet meer 'saven' (ttz - hij savet ze wel, maar 'vergeet' de positie dan blijkbaar de volgende keer). Dus is het misschien tot de onjuiste satellites.xml. Waar vind ik dan eigenlijk de 'juiste'? En in welke folder zit de huidige (die ik dan moet vervangen) in m'n jade?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...