Ga naar inhoud


Digitenne & 37/40 inch


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Bij Digitenne lees ik nogal eens dat het max. beeldformaat 32" zou zijn. Ik interpreteer dit als dat bij grotere formaten de kwaliteit beduidend afneemt.

 

Zijn er mensen met ervaring die dus een 37/40 inch hebben en via Digitenne gebruiken?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: anton2e
Bij Digitenne lees ik nogal eens dat het max. beeldformaat 32" zou zijn. Ik interpreteer dit als dat bij grotere formaten de kwaliteit beduidend afneemt.

Zijn er mensen met ervaring die dus een 37/40 inch hebben en via Digitenne gebruiken?

Ik weet dat EdjeKroketje op een 42" kijkt met een Topfield en gewoon tevreden is. smile

Het hangt van een aantal zaken af. Je ontvanger (Topfield is beter dan Samsung, een geïntegreerde tuner is meestal nog beter), kwaliteit van je scherm en natuurlijk ook de kijkafstand.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvuling: ik gebruik de DVB-T tuner van de TV. Nu heb ik een Loewe Concept 32 en dat zal of een Loewe Connect 37 of Sony Bravia KDL-40X4500.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor een groot deel zit de bitrate er voor iets tussen , in vlaanderen tussen de 3.5 en 4.2 mbit , wat een beetje te laag is ( INDI hanteerde 6a7 mbit per zender , glaszuiver beeld ook ) , hoe groter je dan met je scherm gaan , hoeveel feller de digitale artefacten naar boven komen . Ik heb een konig FTA ontvanger , en je merkt net als bij TVV bij snelle bewegingen bij het wielrennen bv zijn de blokjes erg goed zichtbaar ( ook op een 32" ) . Het beeld is niet beter dan bv BGC tv over een gewone adsl lijn , dus geen adsl2+ of vdsl2 (max 4 mbit ) .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de nieuwste Panasonic plasma 42.

Deze heeft een ingebouwde DVB-T.

Ik moet zeggen dat het beeld zeer acceptabel is.

Als je via een Samsung losse ontvanger kijkt is het beeld gewoon slecht.

Ik heb verder de mogelijkheid om de Duitse kanalen te ontvangen deze zijn wel beter dan Digitenne.

Digitenne is op mijn TV 10 x beter dan de het hier aanwezige UPC analoge signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Riaad,

 

Zeer nuttige informatie. Mijn dank.

 

Kun jij direct wisselen tussen de DVB-T tuner en de analoge ingang (signaal van UPC)?

 

Als ik van een DVB-T kanaal naar een analoog kanaal ga dan gaat dat probleemloos echter dan weer naar DVB-T gaan lukt niet. Geen beeld. Ik moet dan eerst de TV uit- en weer aanzetten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...