Ga naar inhoud


[DM800HD] 5 LNB instellingen in dm800


Gast Sneezy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben nieuw in dit forum en hopelijk kan iemand mij helpen om een goede instelling te maken met mijn dm 800 wat betreft de 5 LNB instellingen.

 

Ik heb 5 LNB ( Duo ) op een diseqc switch ( 2 stuks ) van 8/1 gemonteerd en kan de instelling niet voor elkaar krijgen.

Momenteel heb ik het op Diseqc ABCD staan en daar kan ik wel goede signaal krijgen maar kan de 5e lnb niet gebruiken, wat erg jammer is. Zodra ik het op de menu geadvanceerd zet met meerdere lnb's, verdwijnt de signaal. Ik heb hier wel wat zitten lezen over commited en uncomitted dat soort termen, wat ik niks van snapt. Hopelijk kan iemand mij helpen met de juiste instelling. Mijn LNB 's Staan op deze volgorde:

1 Eurobird 9 , 2 Hotbird 13 , 3 Astra 19 , 4 Astra 23 , 5 Astra 28.

 

Alvast bedankt

Groetjes Sneezy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier is een link naar een draadje, waarin voor een 600 beschreven werd hoe de 8/1 ingesteld moet worden.

De 800 is iets anders, maar wellicht geeft het je nieuwe inzichten.

Ik heb zelf een 10/1, en die is anders omdat de 8/1 eigenlijk 2 x een 4/1 aan elkaar is...

 

linkje...

 

Succes!

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sneezy
Mijn LNB 's Staan op deze volgorde:
1 Eurobird 9 , 2 Hotbird 13 , 3 Astra 19 , 4 Astra 23 , 5 Astra 28.


Wellicht is het handig om altijd de Astra 19°E op de eerste ingang van je switch te zetten, dan heb je in elk geval beeld op de NL zenders als je switch een probleem heeft of stuk gaat. Vaak geeft hij dan wel nog signaal door op de eerste ingang. Nu zul je het in dit geval met Eurobird moeten doen. eek Bij mij gaan die dingen namelijk altijd stuk als het regent als een beest, als het donker is of op Zondag. :D

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sneezy
Het is gelukt, ik kan nu alle 5 lnb's ontvangen.
Thanks man!


Mooi! En nu nog screenprintjes maken van alle "lastige" instellingen om toe te passen na toekomstige nieuwe installaties, als de volgende Pli of Gemini of anderszins uitkomt.
Ikzelf heb ze ook nog verzameld op tabbladen in een Excel-blad, en da's best handig...


Origineel bericht van: wilhelm

Wellicht is het handig om altijd de Astra 19°E op de eerste ingang van je switch te zetten


Goede tip! Bedankt.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...