Ga naar inhoud


[DM800HD] internet verbinding via powerline adapters


Gast Ronny

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft er iemand ervaring met bovenstaande ?

om de een of andere reden krijgt hij geen IP adres...

 

zijn er specifieke drivers nodig ?

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik heb gechecked en in de huidige config krijgt hij geen IP.

Mac filtering staat uit.

dhcp staat aan.

 

ik zal mijn dreambox (met de powerline) eens naast de router plaatsen en kijken of er sprake is van een andere fase.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb iets meer algemene ervaring met de powerline adapters. Op zich maakt het niets uit in welke groep je de powerline hebt hangen. Je kunt in bepaalde gevallen zelfs een netwerkje met je buurman opzetten. (niet al te snel overigens)

 

Wat een gigantische impact heeft op de verbinding is:

1) stekkerdozen, als je in de stopcontact een stekkerdoos doet en daar je powerline in drukt, kun je het shaken. (vooral de dingen met piekspanning beveiliging)

2) oude stroomleidingen, als je oude bedrading hebt wil dat nog al een probleem geven.

 

Wat in theorie ook nog kan is dat jouw powerline adapters allebei in securemode staan en elkaar nog niet willen 'zien' als het goed is heb je software bijgeleverd gekregen. Breng het aan de praat met een computer en probeer het opnieuw. wink

 

suc6!

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, goede tip om het aan de praat te krijgen met de pc !

ik heb de dozen wel opnieuw laten pairen (heb van netgear een tooltje gevonden op het internet) en nu lukt het.

 

Ik merk dat de verbinding met de router stabieler blijft sinds ik de dhcp afzet en met vast ip adres werk.

 

Wanneer ik de dreambox opnieuw laat booten dan kan het wel een paar minuten duren vooraleer hij een connectie heeft.

 

bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook allemaal eens geprobeerd maar uiteindelijk ga je toch weer naar bedraad.

 

Het leek allemaal goed te gaan tot je beneden geen beeld meer hebt uit de interne share!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

uiteindelijk is alles in orde gekomen.

ik heb nieuwe powerline adapters gekocht (de oude waren reeds een paar jaar oud en waarschijnlijk te traag/zwak).

ik heb nieuwe gekocht met hoge snelheid en groot bereik, alles werkt nu perfekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...