Ga naar inhoud


2x 4-1 switch op een 2-1 switch


harmony

Aanbevolen berichten

Kan dit? Dat ik kop 1 tot 4 op een switch zet, kop 4 tot 8 op een switch en vervolgens deze twee uitgangen op een 2-1 switch?

 

Van het weekend een 4-1 switch gekocht van triax, maar wil nu al meer sats ontvangen. Heb nog een 4-1 switch liggen, dus hoef dan enkel een 2-1 switch te kopen. Of moet ik echt een 8-1 switch kopen om dit te realiseren?

 

Heb overigens het hele weekend gezocht op dit forum en andere forums, maar kan nergens een bevredigend antwoord vinden.

 

alvast bedankt,

Harmony

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 2-1 switch moet een UnCommitted switch zijn.

Anders kan de reciever er niets mee.

Mits je reciever Diseqc 1.1 aan kan.

Er is over dit onderwerp echt al veel geschreven.

Tik in zoeken maar eens Diseqc in.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hou er rekening mee dat een Dreambox kieskeurig is wat betreft switchen! Idd moet je tussen die twee switchen en je ontvanger een uncommitted switch zetten maar wel een die icm een DB goed werkt. Dit geld ook voor de switchen waar je de LNB's op zet, zie ook dit draadje!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst een switch voor 8 satellieten aangeschaft die DiSEqC 1.2 ondersteunt.

Gewoon je ontvanger om motor zetten en stuk voor stuk het poortje opzoeken waar de desbetreffende satelliet achter zit.

voor de kosten hoef je het volgens mij niet te laten ik was €30,- voor dat ding kwijt en het werkt bij mij perfect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

 

Zoals ik het dus begrijp kan ik er gewoon een triax bijplakken (deze zijn beiden committed en diseqc 1.0) en deze twee naar een spaun sur 211 uncommitted 2-1 diseqc linken. Vervolgens in mn DB de situatie van mijn LBN's aangeven (dus 1.0 en committed)?

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
Jou ontvanger ondersteunt toch ook DiSEqC 1.2 neem ik aan?
Waarom dan met 3 switchen van een duur merk aan de gang?
EMP DiSEqC switch 8/1 , bij de betere satelliet winkel te koop voor €30,-


Goedkoop uiteindelijk meestal duurkoop? Geen idee waarom... whistle Ik kon ook geen buiten versie vinden van de EMP, dus een triax en een spaun zijn onderweg... maar eens kijken of het van het weekend allemaal gaat werken...

Bedankt allemaal trouwens voor jullie hulp! Ondanks dat er al veel over van alles en nog wat geschreven is, is het voor een newbie vaak lastig om te zoeken naar antwoorden... als je niet thuis bent in de materie en alle kretologie nog vrij wazig is voor je... dan weet je vaak niet waar je naar moet zoeken... Ik ben bijvoorbeeld zelf totaal geen digibeet, maar satelliet en dan vooral het technische aspect is echt een andere tak van sport.. Ik vind het fijn dat men op dit forum je niet meteen de grond in boort als je de zoveelste bent die de vraag stelt omdat je het niet kan vinden in het forum, maar je even een duwtje in de juiste richting geeft.

Ik bedoel, ik ben een kleine twee weken lid hier, zolang verdiep ik me ook pas in het satelliet gebeuren. Ik heb dankzij sat4all en haar leden nu toch goede spullen hangen en werkend (!!!) dankzij alle reacties en schopjes naar de juiste topics met instructies. Twee weken geleden wist nog niet eens wat een LBN was of het verschil tussen een coaxsplitter en een DiseqC... haha :D

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een extra triax en een spaun sur 211 binnengekomen... 3 LBN's erbij geplakt.

 

Ik krijg mijn DB niet zodanig ingesteld dat het spul werkt... Als ik zegmaar kies voor de 4 satellieten optie A/B.. dan pakt ie automatisch port 1 van de spaun en de eerste triax switch.. alles LBN's pakt ie dan.

 

Op het moment dat ik kies voor afwijkende instellingen, elke LBN apart instel:

 

Toneburst - geen

DiSEqC-Modus - 1.1

DiSEqc-parameter - (wat op de triaxport staat)

DiSEqc-herhalingen - geen (of 1,2,3)

Uncommited switch - input 1 voor LBN 1 - 3 en input 2 voor LBN 4 - 7

 

Op switch 1 (port 1 spaun) pakt ie alleen LBN 1 en 3

Op switch 2 (port 2 spaun) pakt ie alleen LBN 1 en als hij zin heeft 3....

 

Wat doe ik fout? Ik heb geloof ik elke mogelijk instelling al geprobeerd, maar helaas, het werkt niet terwijl dat wel zou moeten kunnen toch?

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe de dreambox werkt.

Bij mijn Clarketech is het zo:

LNB 1-4 op switch 1 (committed)

LNB 5-8 op switch 2 (Committed)

Switch 1 & 2 op uncommitted switch

 

Instelling ClarkeTech:

Diseqc 1.1

Committed: LNB 1-4 (LNB 5-8 op de schotel is nu ook 1-4)

Uncommitted: 1 of 2

Waarmee de reciever kan kiezen uit 8 LNB's

 

 

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MacGuinness
Ik weet niet hoe de dreambox werkt.
Bij mijn Clarketech is het zo:
LNB 1-4 op switch 1 (committed)
LNB 5-8 op switch 2 (Committed)
Switch 1 & 2 op uncommitted switch

Instelling ClarkeTech:
Diseqc 1.1
Committed: LNB 1-4 (LNB 5-8 op de schotel is nu ook 1-4)
Uncommitted: 1 of 2
Waarmee de reciever kan kiezen uit 8 LNB's



Thanks. Het werkte al, wat heb ik gedaan? Al mijn sat-instellingen eruit gegooid, en stap voor stap opnieuw elke poort ingesteld... dat bleek gek genoeg te werken.

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MacGuinness
En hup meer kanalen erbij. laugh
Ik zie dat je 40e ontvangt. Met je T55?!?


Ben inderdaad ook wel niewsgierig naar de ontvangstkwaliteit op 40e. Er zijn daar een behoorlijk aantal FTA russische kanalen te scoren. (is de vrouw des huizes ook weer even blij wink )

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hermanh
Origineel bericht van: MacGuinness
En hup meer kanalen erbij. laugh
Ik zie dat je 40e ontvangt. Met je T55?!?


Ben inderdaad ook wel niewsgierig naar de ontvangstkwaliteit op 40e. Er zijn daar een behoorlijk aantal FTA russische kanalen te scoren. (is de vrouw des huizes ook weer even blij wink )


40 oost ontvang ik helaas (nog) niet. 53% signaal. Als ik kijk naar dishpointer komt het signaal dermate ver van oost dat waarschijnlijk mijn muur in de weg staat. (mijn schotel hangt op 2,5m en de muur de evenredig naar het zuiden loopt is 3 meter.) Ik ga nog proberen om de schotel hoger te hangen zodat hij boven het muurtje uitkomt, I'll keep you posted!

Ik wil 40 oost idd voor die 33 Russische FTA zenders. Aan de andere kant komt deze week mijn ViaSat kaart met de post mee, dus dan kan ik sowieso de alles via Sirius ontvangen. Dan heb ik 40 oost niet meer nodig. haha, maar het moet en zal wel gaan werken, al moet ik die muur wegslopen! :D

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageerde omdat er er al een lange tijd een draadje loopt over 40e. Als je die goed leest zal je zien dat de T55 niet groot genoeg is.

Ik zou dus maar even wachten met slopen. laugh

 

Heb je al eems op 9e gekeken? (Platforma HD&SD).

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...