Ga naar inhoud


Vraag over tegels.


Gast Django

Aanbevolen berichten

Gast Django

Wij hebben vorig jaar een woning gekocht met in de badkamer een mooie tegel, maar helaas geen reserve tegels.

Nu willen wij de douchehoek van 120x100 cm vervangen door een van 100x100 cm.

Dit impliceert, dat wij dan aan de lange kant 2 gaten in de tegels krijgen.

Is het bij iemand bekend of er een bedrijf in Nederland is die restanten opkoopt/verkoopt?

Ik zou dan een foto kunnen maken en toe kunnen zenden.

Bij voorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt ze overal, die berdijven die restpartijen tegels op/verkopen, hier in de buurt zitten er al 2 in een straal van 1 km

 

De gewone tegel handel heeft vaak ook nog restanten staan die je voor een klein beetje over kunt nemen, de vraag is of ze precies de zelfde tegel hebben.

Live life to the Max(loader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Django

Dat was normaal misschien een optie geweest, maar wij hebben tegenover deze muur - waar dan twee tegels vervangen zouden moeten worden - een grote spiegelwand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders een rijtje met een contrasterende tegel, is net of niets is gebeurd en het zo hoort.

En waarschijnlijk de goedkoopste oplossing ook nog...

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast GAEvakYD

Houd ook goed in de gaten dat de kleurtint hetzelfde is. Ik heb zelf ooit eens tegels nabesteld bij hetzelfde bedrijf als waar ik de eerste bestelling gedaan. Er zit helaas kleurverschil in, ondanks dat het exact dezelfde tegels zijn.

 

Achteraf bleek dit aan het gebruikte bad te liggen waardoor verschillende kleurtinten kunnen ontstaan. De tint / badnummer staat overgens ook gewoon ook op de doos van de tegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Django

Helaas is dat iets te ingrijpend.

 

Lukt het niet, dan schaffen wij maar weer een hoek 120x100 cm aan.

 

Is nu zo'n kunststof hoek met drie schuifdeuren en wij willen glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Django
Dat was normaal misschien een optie geweest, maar wij hebben tegenover deze muur - waar dan twee tegels vervangen zouden moeten worden - een grote spiegelwand.


maar daardoor werkt de badkamer ineens wel heel erg groot.
Er schijnt ovrigens ook een verf te zijn voor tegels die je er zo overheen rolt.
Misschien ook een optie.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Django

Via Maxloader heb ik 2 adressen benaderd en deze adviseerden mij om via Google naar andere opkopers van restpartijen van tegels te zoeken.

Valt echter niet mee.

Schijnt een moeilijke tegel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er ook vanaf hoe oud de tegel is. Heb je het al geprobeerd over de grens. Bij ons in het oosten over de grens in duitsland zitten ook een paar grote tegelboeren waar ik in die tijd alles gehaald hebt. Die hebben toch een heel andere keuze als in nederland. Ik zou dus ook maar eens op google.de zoeken naar Fliesen (duits voor tegels).

 

suc6

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...