Ga naar inhoud


HTPC met DVBViewer 4.1 beste wat er is.


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik gebruik sinds kort die 4.1, en heb ook Flycccam 0.2 beta 4.
Ik maak gebruik van 2 tuners (2x Technotrend S2-3200)
Dus jij kunt die opnames volledig uitkijken en ze zijn OK ?
Hoe neem jij juist op in DVBViewer ?
Mijn test gaat als volgt :

1) zap naar RTL-TVi
2) druk op R toets op toetsenbord om opname te starten
3) zap naar RTBFSat
4) laat een paar minuten opnemen
5) opgenomen bestand blijkt enkel het gedeelte te bevatten van voor er naar RTBFSat gezapt werd

De uitleg die ik altijd gekregen heb is dat plugins alle zender- en tunerwisselingen doorkrijgen.
Dus ook al heeft hij CCCAM niet nodig voor RTBFSat hij stuurt die zenderwissel toch door naar de plugin, die dan dus zich bezighoudt met RTBFSat ipv. RTL-TVi.

Merk op dat de test wel lukt als je start met RTBFSat, zapt naar RTL-TVi en blijft kijken naar RTL-TVi.
De laatst gekozen zender is dan RTL-TVi, en dus kan die wel gedecodeerd worden door Flycccam, terwijl voor RTBFSat geen decryptie nodig is.

BTW : heb je toevallig ook een hardwarematige CAM met smartcard?
Anders zou dat kunnen verklaren waarom het toch blijft werken.


Hoi
Ik heb precies gedaan zoals hierboven,ongeveer 10 min opgenomen en allebei afgespeeld en geen problemen,zonder hardwarematige cam.
Gr Andre
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Inderdaad is DVBViewer een van de beste DVB software.

Op het Windows platform is niets vergelijkbaars.

Het beste is eigenlijk nog de constante ontwikkeling.

Er komen regelmatig updates met bugfixes en nieuwe features.

 

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je hebt betaald, ontvang je (enige tijd later) een email met link en login voor customer only downloads.

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je betaald hebt krijg je de inloggegeven en dan kun je de nieuwste versie downloaden en ook staan er op die sites diverse plugins enz die je kunt downloaden.

 

_________________________

HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit

DM 800

Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Bedankt! Ik heb het gekocht, en werkt inderdaad leuk.
Wel jammer dat Flycccam geld kost. Ik heb namelijk geen CC, en ik zie dat je alleen met CC kan betalen.
Iemand die het heeft gekocht ?


je kunt ook met paypal betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

DVBViewer had tot nu toe maar één nadeel:

het was niet beschikbaar in het Nederlands.

 

Maar nu wel!

 

Op hun eigen board van DVBViewer is nu een Nederlandse language file beschikbaar.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: BokkieBok
DVBViewer had tot nu toe maar één nadeel:
het was niet beschikbaar in het Nederlands.

Maar nu wel!

Op hun eigen board van DVBViewer is nu een Nederlandse language file beschikbaar.



Is deze file te downloaden in het dvb vieuwer Forum of Members section?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iemand in geslaagd zijn Diseqc motor met dvbviewer te gebruiken. Ik heb een stabhh120 tezamen met een DVB-S2 technotrend kaart.

 

In de demo tool van Transedit zit geen optie om een positioner te gebruiken. Toen maar even dvbviewer 4.0 ergens gedownload. Daar zit wel een positioner console in, maar die reageert niet op commando's als ik hem een positie geef. (ik gebruik geen usals) Voor de rest werkt het programma prima, maar ja als ik niet van sat kan moven.

Toen heb ik Transedit 3.3 ergens gevonden. De positioner die in dat progggie zit is grijs en kan ik dus niet gebruiken.

 

Voordat ik tot aanschaf over ga (waarom is er in vredesnaam geen trial versie beschikbaar. hoezo stimulatie tot illegaal downloaden -_-) wil ik eerst weten dat het werkt.

 

Gebruik al vele jaren progdvb met motor, maar het programma is en blijft buggy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke Technotrend dvb-s2 card je hebt, maar bijvoorbeeld de 1600 ondersteunt alleen maar diseqc 1.0 Dan kun je ook niet verwachten dat de rotor gaat draaien!

 

DVBviewer 4.1 werkt hier prima met een Tevii pci card.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diseqc 1.2 / USALS werkt perfect met de Technotrend S2-3200 in combinatie met de laatste DVBviewer 4.1.1 en Transedit Scanner/Editor 3.3.3.

 

De laatste versie van DVBviewer en software voor plugins, tools Skins, OSD en betas vind je in de "Customers (members) area" na aanmelden. Aanmelden kan pas na het verkrijgen van een licentie.

 

Een licentie voor DVBviewer kost zeer weinig!

 

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...