Ga naar inhoud


[TF4000PVR] geen Astra3A te vinden in satellietenlijst


Gast Jack v. Ojik

Aanbevolen berichten

Gast Jack v. Ojik

Hallo

Sinds enige weken heb ik een TF4000+ die ik in onze caravan wil gebruiken. Bij het zenderzoeken ontbreekt Astra3a in de lijst van satellieten. Ik kan dus niet laten zoeken naar de regionale zenders.

In mijn TF5510 staat Astra3A wel tussen de satellieten en heb ik de regionale zenders dus wel.

Hoe krijg ik bij de TF4000 Astra3A er tussen?

m.vr.gr.

Jack

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jack v. Ojik

Hallo Sjaak. Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ben al een uur aan het zappen op dit forum en heb inmiddels geprobeerd om Kopernikus3A te kiezen en daarmee zenders te zoeken, maar dat levert niets op. Ook vond ik ergens op het forum:

"ga naar menu/install

dan in sat/transponder bewerken

satelliet vervangen in menu satell. wijzigen en transponder toevoegen etc."

maar het probleem is dat ik deze opties in het menu/installatie niet kan vinden.

gr. Jack

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack v. Ojik

Hallo Sjaak

 

De 4000 hing aan mijn schotel met een duo-LNB met 4 uitgangen, waar ook mijn 5510 aan hangt. Het zoeken op Kopernicus leverde helemaal geen zenders op, geen duitse en geen nederlandse. Ook geen radiozenders, nul komma nul. Overigens heb ik de 4000 vandaag in de caravan ingebouwd en zit dus nu niet meer op een schotel.

Ik moet het dus tijdens mijn vakantie met de single LNB gaan proberen en de schotel uitrichten op 23,5 Oost al weet ik nog steeds niet hoe ik een satelliet kan toevoegen, wijzigen of verwijderen. Ook kan ik in het menu niet vinden hoe ik de transpondergegevens kan wijzigen.

 

in elk geval bedankt voor de tips

vr.gr.

Jack

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack v. Ojik

Hallo Sjaak

 

Dat zal inderdaad het beste zijn. Uiteindelijk zal het wel een keertje lukken.

Nogmaals bedankt. Over en uit.

vr.gr.

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik moet het dus tijdens mijn vakantie met de single LNB gaan proberen en de schotel uitrichten op 23,5 Oost al weet ik nog steeds niet hoe ik een satelliet kan toevoegen, wijzigen of verwijderen. Ook kan ik in het menu niet vinden hoe ik de transpondergegevens kan wijzigen.

 

 

vr.gr.

Jack

 

Hallo Jack,

 

Als je in in het menu INSTALLATIE gaat dan zie je o.a. SAT/Transponderbewerken,bovenaan staat de satellietnaam daar op OK drukken en zoeken naar Koperniclus weer op Ok drukken.

Dan zie je op regel Nieuwe TP (transponder toevoegen) OK drukken als je dan voor Astra3 ofwel Koperniclus de transponder voor de regionale zenders er in zet 11914 horizontaal symbolrate 27500 Op OK drukken en het staat er in.

 

Dan in het installatie menu naar zenders zoeken, bovenaan staat de satelliet vermeld op OK drukken en koperniclus ofwel (Astra3) op OK drukken.

 

Dan op ZOEKMODUS in dit geval maar even automatisch, met afstandsbediening met pijl naar rechts drukken (OK knop en daar de rechterpijl) het grijze wordt blauw,

op frequentie gaan staan en op Ok drukken je ziet nu een lijst met frequenties dan de 11914 met Ok bevestigen.

Als het goed is zie je nu frequentie 11914 symbolrate 27500 horizontaal.

 

Nu is het een kwestie de schotel met duo- of losse LNB op Astra3 ofwel koperniclus maximaal uit te richten, zodat je de regionale zenders hebt.

 

Groene balk is voor de te zien of coaxkabel goed is aangesloten, Gele balk (signaal)maximaal te krijgen door de schotel goed uit te richten.

Heb je gele balk maximaal dan zoeken starten.

 

Succes!!

 

Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n ontvanger met de dual lnb.

Heb om de astra 3 te ontvangen gewoon de astra 2 geselecteerd en toen gescand, hij vond toen alle zenders.

Lijkt mij een simpele oplossing. Behalve als je de astra2 ook wilt ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack v. Ojik

Hallo Wiljo

Bedankt voor je reactie.

Ik ben hier al diverse malen mee bezig geweest, maar ik zie de door jou genoemde opties niet.

Als ik kies voor installatie zijn er de volgende opties van boven naar beneden:

LNB instellingen, zenders zoeken, kanalen kopiëren, Diseqc 1.2 motor, USALS instellingen, Fabrieksinstellingen, formatteer harde schijf, overdragen firmware, firmware upgrade (is OK).

Er is geen optie SAT/Transponder bewerken.

Ik kies dan voor LNB instellingen en krijg dan de opties:

satellietnaam, selecteer tuner, LNB freq., LNB spanning, Dis. 1.1, Dis. 1.0, zenders zoeken.

Als ik kies voor satellietnaam krijg ik een lijst met alle satellietnamen. Ik kan daar niets in wijzigen of toevoegen. Ik heb daarbij Kopernicus gekozen door op OK te drukken maar er is geen optie "nieuwe TP ". Ik heb frequentie 11914 Sr 27500 H er aan gehangen en naar zenders laten zoeken.

Er wordt dan geen enkele zender gevonden. De ontvanger hangt aan dezelfde duo LNB met 4 uitgangen als de 5510 en die vindt wel alle zenders van Astra3A. Het signaal is sterk en de kwaliteit 99. Wat zie ik over het hoofd?

m.vr.gr.

Jack

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jack v. Ojik
Hallo Wiljo
Bedankt voor je reactie.
Ik ben hier al diverse malen mee bezig geweest, maar ik zie de door jou genoemde opties niet.
Als ik kies voor installatie zijn er de volgende opties van boven naar beneden:
LNB instellingen, zenders zoeken, kanalen kopiëren, Diseqc 1.2 motor, USALS instellingen, Fabrieksinstellingen, formatteer harde schijf, overdragen firmware, firmware upgrade (is OK).
Er is geen optie SAT/Transponder bewerken.
Ik kies dan voor LNB instellingen en krijg dan de opties:
satellietnaam, selecteer tuner, LNB freq., LNB spanning, Dis. 1.1, Dis. 1.0, zenders zoeken.
Als ik kies voor satellietnaam krijg ik een lijst met alle satellietnamen. Ik kan daar niets in wijzigen of toevoegen. Ik heb daarbij Kopernicus gekozen door op OK te drukken maar er is geen optie "nieuwe TP ". Ik heb frequentie 11914 Sr 27500 H er aan gehangen en naar zenders laten zoeken.
Er wordt dan geen enkele zender gevonden. De ontvanger hangt aan dezelfde duo LNB met 4 uitgangen als de 5510 en die vindt wel alle zenders van Astra3A. Het signaal is sterk en de kwaliteit 99. Wat zie ik over het hoofd?
m.vr.gr.
Jack


Hallo Jack,

Als je zoals je aangeeft in het menu installatie dan komt na USUALS SAT/Transponder bewerken op OK drukken en in dat menu kun je dan transponders toevoegen, wissen, wijzigen satellietnaam etc.

Probeer gaat je zeker lukken!

Succes! mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack v. Ojik

OK

 

Ga ik doen. Alleen heb ik de ontvanger nu in onze caravan ingebouwd en ik vind het jammer om alles weer te slopen. Maar als ik op vakantie in Frankrijk zit heb ik alle tijd en vind het dan vast wel. Bedankt.

 

m.vr.gr.

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...