Ga naar inhoud


[DM800HD] beeld trilt op 60Hz


mhurkx

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe samsung plasma 100Hz tv gekocht, als ik mijn dreambox instel op 60Hz trilt de ondertiteling en dergelijke.

Heel duidelijk is het bij melodyzen tv, dan zie ik het complete beeld trillen. Ligt dit aan mijn tv of aan de dreambox. Stel ik de dreambox af op 50Hz is het voorbij.

 

p.s.is de samsung 42psB450 televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste TV's kunnen tegenwoordig 50 Hz en 60 Hz weergeven (of eigenlijk dus 25 Hz en 29.97 Hz). Dat is het probleem niet.

 

Wat waarschijnlijk wel het probleem is, dat men bij een bepaalde refresh rate (bij SD) er ook van uit gaat dat er een bepaalde resolutie bij hoort (25 Hz -> 720x576, 29.97 Hz -> 720x480). Dit wordt vaak "PAL" en "NTSC" genoemd, ook al is dat compleet incorrect aangezien dit analoge (!) kleur(!)standaarden zijn. Deze combinaties komen overigens wel het meest voor, maar zijn dus niet de enige!

 

Anyway, dat trillen komt doordat je een lagere resolutie tot je beschikking hebt in "60 Hz" mode, in combinatie met interlacing (ugh).

 

Bij analoge computermonitors is een hogere refresh altijd beter (tot op zeker hoogte), bij TV is dat dus zeker niet zo! Probeer zoveel mogelijk conversies te vermijden, dus 25/50 Hz gewoon als 25/50 Hz naar de TV sturen.

 

Voor LCD-panels op de computer geldt overigens dat je bijna altijd 60 Hz refresh wilt, daar zijn ze op gemaakt en het gaat niet trillen of flikkeren.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik had dat ook voor.

Heb hem ook van 60 hz naar 50hz gezet.

Maar een plasma op xxx hertz zetten heeft toch geen zin omdat elke pixel apart aangestuurd wordt.

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...