Ga naar inhoud


IPBox 250 halt tijdens boot


GNcontrol

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb mijn IPBox 250 via de on-line methode voorzien van een actuele ABCom image (vanuit het ABCom menu) waarna het mis ging.

 

De box heeft de upgrade op het eerste gezicht goed doorlopen, file binnengehaald, flash geschreven, en daarna opnieuw opgestart.

 

Maar tijdens het laatste stuk van de boot-strap stop hij er mee, de display geeft "Halt" aan en de box schakeld zichzelf uit.

 

Ik heb gepoogd om serieel een image te flashen met Flashtools en een serial_all image, maar hoewel de box wel in de serial upgrade stand komt, is er geen communicatie tussen de pc en de box.

 

Heeft iemand nog een tip of moet ik op zoek naar een Jtag interface ?

 

Groet,

 

GNcontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey GNcontrol,

 

Heb je eerder al wel eens een image via de nulmodem kabel kunnen flashen? Staat de juiste com poort geselecteerd? Wat verschijnt er op het tv scherm als de box in "SERL" gaat?

 

Grtz,

 

Duche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met dezelfde kabel ook mijn Relook 200 geflashed.

Op de TV verschijnt in de serial-mode de linux pinguin en de bootloader versie (ik geloof 1.20) en de melding om te downloaden of te booten.

 

Op zich lijkt alles O.K. behalve dat er geen communicatie tot stand komt. De setting heb ik gechecked met de documentatie;

 

Baud rate = 115200 Data Bit = 1 Parity = none Flow control = none.

 

Ik heb van een collega een andere nulmodem kabel geleend, en hier gaat het ook niet mee.

 

Het lijkt wel of de seriële communicatie niet goed wordt uitgevoerd door de bootloader ?

 

Zou J-taggen dit kunnen verhelpen ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel, maar ik heb zelf geen ervaring met J-taggen.

Het is echt bizar dat de box wel in serial mode gaat maar dat flashen niet wilt.

Heb je al eens geprobeerd om de box een paar minuutjes zonder spanning te zetten ( stekker eruit ) en dan opnieuw opstarten in serial mode ?

Op deze link kan je de spider manual downloaden voor de ipboxen. Daarin zit een faq sectie waarin enkele mogelijkheden staan voor de halt message. De manual is wel in het Engels.

 

Succes,

 

Duche

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

had hier ook zo een probleem heb hem toen via een beta versie van lanflash gedaan dan moet je lan en 0 modem aansluiten toen ging het welgoed

 

gr. dish

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey GNcontrol,

 

Das goed nieuws, dus was er toch iets mis met de bootloader.

Hoe heb je dat J-tag kabeltje gemaakt ?

 

Grtz,

 

Duche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duche,

 

Van een oude PC heb ik de grote (25 pins) serieel chassic-connector gesloopt, die past weer in een LPT poort.

 

Uit een sloop TV komt weer de PCB connector, waar ik een een stukje kabel heb aan laten zitten. Vervolgens met 5 weerstandjes van 100 ohm heb ik e.e.a zo aangesloten;

 

25 pins from PC to JTAG connect:

 

 

2 --> 100 ohms --> 11 ( Halt)

3 --> 100 ohms --> 9 ( Tms )

4 --> 100 ohms --> 7 ( Tck )

5 --> 100 ohms --> 3 ( Tdi )

11 --> 100 ohms --> 1 ( Tdo )

25 -----------------------16 ( Ground )

 

Bij Denktenk heb ik een Jtag versie 1.4 kunnen downloaden, en met het commando C:\jtag>jtag -m cubecafe-s (zonder delay) ging alles weer laden.

Wel heb ik de kabel zo kort mogerlijk gehouden, laptop LPT connector boven de Jtag connector, waardoor de hele lengte nog geen 10 cm. is. (is kritisch)

 

Groet,

 

GNcontrol

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...