Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werk nog niet zo heel lang met Dreamboxen en dan kom je

wel eens dingen tegen die je anders gewend was, en in het geval van een timer in de EPG zetten eenvoudiger.

Bijv. bij de UPC HD-DVR (jaja, daar heb je 'm weer :D ) zet je een zap timer door naar het betreffende programma te scrollen in de EPG en simpelweg op "ok" te drukken. De zap timer is gezet. En wil je geen zap timer maar een opname timer dan druk je niet op de "ok" knop maar op de record knop en klaar is Kees.

Bij de Dreamboxen moet je eerst met de groene knop het timer menu in, dan moet je selecteren of je een zap- of opname timer wilt hebben, en vervolgens moet je dit bevestigen. Veel omslachtiger dus.

Tipje voor de image builders? wink

Geplaatst:

ahum?? sick

Ga maar eens naar de epg lijst ga op een programma staan en druk maar eens op de groene knop wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gait33
ahum?? sick

Ga maar eens naar de epg lijst ga op een programma staan en druk maar eens op de groene knop wink

Ja, en vervolgens moet je nog selecteren welk type timer je wilt, zap of opname, en dat vervolgens bevestigen. Dat zijn in totaal 3 handelingen. Groene knop drukken, type timer kiezen, bevestigen.
Bij de UPC box heb je slechts één handeling: zodra je op het programma staat hoef je enkel op "ok" te drukken voor een zap timer of op "record" voor een opname timer. Met slechts één drukknop zet je dus een timer naar keuze.

Als je een type bent die nooit zap timers zet dan valt het Dreambox systeem inderdaad mee (2 maal groen drukken en de opname timer is gezet), maar als je ook regelmatig een zap timer wilt zetten kom je op 3 handelingen welke ik omschreef.
Geplaatst:

Je hoeft helemaal niet te kiezen wat voor soort timer je wilt hebben, standaard staat hij op opname. Je hoeft het alleen aan te passen als je een zap timer wilt hebben.

Als je in de zender EPG zit stel je met 2 drukken op de groene knop een timer in. 1x op groen om "timer" te selecteren en nog een keer groen om de timer te bevestigen.

Kijk het is heel simpel, als je meer opties hebt zul je misschien ook wel een keer vaker moeten klikken.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:
Origineel bericht van: Golfdiesel
Je hoeft helemaal niet te kiezen wat voor soort timer je wilt hebben

Ik zet op een avond regelmatig een zap timer, moet dus regelmatig kiezen.
Enkel op "ok" drukken en klaar zoals bij de UPC box of "groene knop>pijltje 2 maal naar beneden>pijltje naar rechts>weer groene knop" zoals op de Dreambox scheelt nogal wat. Dat zijn 5 toetsdrukken versus slechts één die ik gewend was.

Nou zijn er hier blijkbaar een aantal die 5 toetsdrukken niet omslachtig vinden voor iets eenvoudigs als het zetten van een zap timer maar daarover verschillen we dan van mening.
Geplaatst:

Zap timer is de epg knop (rode knop) en dan de blauwe knop. smile

dus niet zoveel handelingen met je pijltjes knoppen.

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Golfdiesel
Je hoeft helemaal niet te kiezen wat voor soort timer je wilt hebben

Ik zet op een avond regelmatig een zap timer, moet dus regelmatig kiezen.

Enkel op "ok" drukken en klaar zoals bij de UPC box of "groene knop>pijltje 2 maal naar beneden>pijltje naar rechts>weer groene knop" zoals op de Dreambox scheelt nogal wat. Dat zijn 5 toetsdrukken versus slechts één die ik gewend was.

Nou zijn er hier blijkbaar een aantal die 5 toetsdrukken niet omslachtig vinden voor iets eenvoudigs als het zetten van een zap timer maar daarover verschillen we dan van mening.

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:
Origineel bericht van: TheMystery

Blijkbaar zijn jouw toetsen anders ingedeeld oid? (Image afhankelijk?) Als ik in de EPG zit dan werkt de rode (zap) knop alleen bij het programma wat momenteel bezig is. Als ik op een toekomstig programma ga staan dan doet de rode en/of blauwe knop niets.
Geplaatst:

Blijkbaar zijn jouw toetsen anders ingedeeld oid? (Image afhankelijk?) Als ik in de EPG zit dan werkt de rode (zap) knop alleen bij het programma wat momenteel bezig is. Als ik op een toekomstig programma ga staan dan doet de rode en/of blauwe knop niets.

Ik heb er pli jade2 instaan

Geplaatst:

Ik ook.

Blijkbaar heb jij bepaalde functie's aan de gekleurde knoppen toebedeeld en zo ja, hoe doe je dat?
Geplaatst:

Ik ook.

Blijkbaar heb jij bepaalde functie's aan de gekleurde knoppen toebedeeld en zo ja, hoe doe je dat?

Ik heb niks veranderd, als ik in de epg zit is de groene knop opnemen en de blauwe schakelen

Gast Sjaaky
Geplaatst:

TheMystery heeft enigma1 machine (dm70x0, dm600, dm500) en Apple740 een enigma2 machine (dm8000,dm800,dm7025). Tussen e1 en e2 zit een hoop verschil.

Geplaatst:

Aha, dat verklaart een hoop.

Overigens had ik dit topic beter kunnen noemen "zaptimer zetten nogal omslachtig", want daar ging het mij eigenlijk om.

Een opname timer in de EPG zetten is met 2 x groene knop inderdaad zo gepiept (alhoewel één keer op de record knop drukken nóg simpeler zou zijn wink ).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen