Ga naar inhoud


Snap ik het nou eindelijk ...


Gast

Aanbevolen berichten

Beste sat4all users, ik meende een week geleden DE oplossing te hebben bedacht voor mijn digitale Astra/Eutelsat setje. <BR>Helaas ben ik na vandaag de draad compleet kwijt dus vraag ik jullie hulp wederom!<BR>Ik heb diverse malen info gevraagd bij satshops, maar allen willen ze mij weer wat anders aanbieden en ik geloof dat ik jullie hulp nu echt nodig heb. Kijken of ik het nou eindelijk snap en inderdaad kan gaan orderen:<BR>Allereerst de receiver voor in de huiskamer, de humax 5400. Dit lijkt mij de meest ideale receiver omdat in het kastje twee CommonInterface sloten zitten en daarnaast ook nog eens embedded irdeto. Reacties op het board over "de hummer" zijn overwegend goed te noemen. Het is de bedoeling dat later een goedkopere digitale receiver met een CI-slot in de slaapkamer komt te staan om zo zowel boven als beneden naar verschillende zenders te kunnen kijken. Nu moet het kunnen dat er beneden naar de hotbird wordt gekeken terwijl boven een astra zender opstaat, ik neem aan dat dit inhoudt dat er dan 2x een twin-LNB op de dish moet worden gezet? Moduultjes hoef ik niet aan te schaffen omdat daar uiteindelijk een goedkopere oplossing voor is te bedenken door zo'n apparaat te gebruiken met de daarbij behorende accessoires, zoals die op de site van bijvoorbeeld "ome willem" te vinden zijn. Ik heb de nodige informatie om daarmee aan het werk te gaan, oefening baart kunst... De Visiosat bisat lijkt mij DE schotel voor ontvangst van zowel astra als eutel, ook als er straks een extra digitaal ontvangertje wordt aangeschaft. Het is niet de bedoeling dat er twee schotels naast elkaar gaan hangen i.v.m. een ruimteprobleem.<BR>Tot slot heb ik begrepen dat er een DiSEqC switch tussen moet om te kunnen switchen tussen Astra en Eutel.<BR>Om een lang verhaal kort te maken: ik begin met een humax5400, visiosat bisat, twin lnb en di-switch waarmee ik kan gaan spelen en als het werkt dan moet er moeiteloos een goedkoop CI-receivertje (+ di-switch) bijgeplaatst kunnen worden zodat er boven ook tv kan worden gekeken.<BR>Snap ik 'm eindelijk? Bedankt alvast voor de reacties! MvG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed dat je bedoelt Astra/Hotbird, deze heeft een verschil van ong. 6 gr. (19 en 13 gr.), dus niet Astra/Eutel, deze is 3 gr. (19 en 16 gr.).<BR>Tegenwoordig wordt er soms bij de visiosat een hulpstukje meegeleverd zodat je zelfs een verschil van 10 gr. kan hebben. (Astra 1 en Astra 2)<BR>Zoals je opmerkt zet je op de bisatellite 2 lnb's met 2 uitgangen, een uitgang van de Astra en HB op een switch voor wkmr, de andere uitgang van de Astra en HB op een andere switch voor de andere ontvanger.<BR>Suc6, JD laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...