Ga naar inhoud


Assistentie gevraags met het plannen van een installatie


Gast wildcard

Aanbevolen berichten

Gast wildcard

Zit te denken aan een WAVE FRONTIER T90 - multifocus antenne schotel. Eerst met 3 LNB (Astra 19, Hotbird 13 en Eutelsat 16, later meer).

 

Nu wil ik in de woonkamer plus 5 slaapkamers/werk kamers een satelliet ontvanger hebben.

 

Iedere kamer heeft 2 coax kabels die in een centrale ruimte uitkomen. In deze ruimte komen ook 3 kabels uit van »buiten« van de schotel antenne.

 

In de slaap kamers ben ik tevreden als ik Astra, Hotbird en Eutelsat kan ontvangen. In de woonkamer wil ik dezelfde satellieten kunnen ontvangen plus eventueel de extra satellieten die ik van de extra LNB's wil ontvangen (die ik na een tijdje wil gaan installeren).

 

Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen? Heeft iemand tijd om een schema te maken en mij uit de brand te helpen?

 

Al vast bedankt!

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wildcard
Zit te denken aan een WAVE FRONTIER T90 - multifocus antenne schotel. Eerst met 3 LNB (Astra 19, Hotbird 13 en Eutelsat 16, later meer).

Ik heb 13E, 19E, 23E en 28E en dat gaat prima op de T90.
Als je tussen de 13E en de 19E nog een LNB wilt zetten, moet zorgen dat je smalle LNB's gebruikt. Dan zal het wellicht net passen.
Wat dat betreft is een T90 een goede keuze, want op de meeste schotels past 16 niet tussen 13 en 19.

Ik heb zelf 13E, 19E, 23E, 28E op een T90 en ook op een Visiosat BigBisat. Op die laatste zitten de LNB's vrijwel tegen elkaar aan. Geen denken aan dat daar de 16E nog tussen zou passen, en dan heb ik al de smalle Alps LNB's gebruikt. Maar op mijn T90 zou het, zo te zien, net kunnen.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op http://www.***geen-reclame***/nl/8participants.html

voor diverse configuraties.

 

Ik zelf heb een T90 met 8 lnb's. 4 quad en 4 twins.

De quads bedienen 2 slaapkamers en de woonkamer (twin-pvr)

De twins zijn ook voor de pvr.

Heb 4 kabels vanaf de schotel naar binnen.

post-30520-1318260273,6068_thumb.jpg

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wildcard

Bedankt voor de informatie... denk dat ik hier we wat mee kan.

 

Ziet er naar uit dat ik op zijn minds 1 kabel te kort kom frown

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...