Ga naar inhoud


[DM800HD] Pas beeld na heen en weer zappen op HD kanaal


Gast SatDreamer

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: Littlesat
Andere settings helpen uiteraard zeer zeker. Maar inderdaad die clear pids is ook een goede oplossing. Dus de settings uitlezen, clear pid, en dan weer terugzetten.

Trouwens dat op en neer zappen is alleen nodig als je de eerste keer op zo'n zender zapt. Als je ze allemaal hebt gehad en je restart de box op de nette manier dan blijft het ook goed.


Er komen steeds meer HD zenders dus zou het makkelijk zijn indien je na het laden van de settings, op alle HD zenders direct beeld hebt, zonder heen en weer te schakelen.

Ik heb deze oplossing geprobeerd maar , helaas...
Of doe ik het verkeerd.
- Ik ga in de Settings Editor (in mijn geval DreamSer V2.24) naar het HDTV Boeket.
- selecteer daarin alle (HD) zenders
- klik op: rechtermuis, kies "Set Service Attribute(s), kies "Clear PIDs Values".
- Daarna stuur ik des settingslijst over naar de DM800 en na afloop reboot de DM800 automatisch

Als hierna op een HD zender ga staan dan komt er niets.
Uiteraard krijg ik wel beeld als ik even van de zender af ga(bv een hoger) en daarna weer terug kom op die zender.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gast DreamSat06

Oplossing welke prima werkt:

 

- Ga in de Settings Editor (in mijn geval DreamSet V2.24) naar het HDTV Boeket.

- selecteer daarin alle (HD) zenders

- klik op: rechtermuis, kies "Set Service Attribute(s), kies "Clear PIDs Values".

- (nog steeds Alle HD-zenders geselecteerd)

klik op: rechtermuis, kies "Set Service Attribute(s), kies "use PID", kies "NO".

- Daarna stuur ik des settingslijst over naar de DM800 en na afloop reboot de DM800 automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...