Ga naar inhoud


Vraag @ Azazel


Aanbevolen berichten

@Azazel,

 

Allereerst wil ik je bedanken voor de informatie omtrent seca2 die je op dit board met ons deelt. Ik ben namelijk ook echt van mening dat jij een van de weinige bent die echt weet waar hij/zij over praat.

 

Ik begrijp globaal gezien het probleem wel, maar probeer er toch meer grip op te krijgen voor mijn beeldvorming.

 

Ben namelijk een klein beetje bekend met een en ander en vandaar dat ik via deze weg iets meer te weten wil komen. Kan namelijk ook de spaanse site niet zo goed lezen!!

 

Ik begrijp dat de MK het grootste probleem zijn!!

Ik neem aan dat het mogelijk is een dump van zo'n blackcard te doen, waardoor je dus alle data van de kaart kunt plukken ter bestudering. Wat ik heb begrpen maar misschien niet het gevel is, is dat je al bepaalde delen van de data hebben kunnen ontleden zoals provider info etc. Naar ik begrijp zijn die MK ge-encrypt in deze data dump verwerkt. Weten jullie dan al wel in welke delen van deze data de MK verstopt zitten? Hoe probeer je nu zo'n MK te kraken, ontcijferen en/of te ontdekken, met zelf gemaakt programmatuur ofzo?

Probeer je nu echt seca2 te kraken, of de checks via seca2 bugs te omzeilen? Wellicht hebben jullie een site waar je je bevindingen publiceerd? Naast die site van captain parisino (als ik het goed geschreven heb)!!

 

Misschien zijn dit domme vragen of kan ik dit ergens nalezen op een nederlandse of engelse site, iedereen laat het me dan weten!!

 

Toch wil ik iedereen die iets post over seca2 ook nog bedanken ook al krijg je misschien niet altijd de meest leuke reacties van je mede satters. Toch ben ik van mening dat de meeste (95%) het toch goed bedoelen en daarom toch met respect beantwoord dienen te worden, ook al ben ik zelf wat gematigder in mijn hoop op een spoedige seca2 hack.

 

Met vriendelijke groet,

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is dat een orginele blackcard zodanig beveiligd is dat hij de mk's niet retourneert tijdens het uitlezen. Ze zijn druk doende om die beveiliging om zeep te helpen middels wat huis tuin en keuken truuks. Als de kaart zijn mk's geeft dan is het een fluitje van een cent. Tot die tijd geen beeld.

We wachten af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JD,

 

Ten eerste bedankt voor je berichtje, ik hoop dat veel mensen diezelfde mening met je delen.

 

Om het een beetje simpel uit te leggen zodat iedereen er iets van begrijpt zal ik het niet gedetailleerd uitleggen, immers er zijn genoeg paginas die uitleg geven hoe kaarten in te lezen / programmeren zijn, en waaruit zo'n kaart precies bestaat, e.d.

 

Ja, we hebben diversen dumps van de blackcard gedaan en de nodige informatie die ik al eerder op deze board geplubliceerd heb verkregen.

Niet alleen de mk's zijn een probleem, maar ook de software v/d kaart.

Ook diverse logs gedaan middels Wallbanger en Seasons, de resultaten zijn ook bekend.

 

Allereerst moeten we erachter zien te komen wat voor software er gebruikt is op deze kaart.

Inmiddels zijn we achter het feit gekomen dat de micro van de blackcard even snel is als dat van een oude V4 kaart is, waar we eerst dachten dat deze vele malen sneller was. Het lijkt erop dat de micro niet alleen is, maar gezelschap heeft van een of andere co-processor die zich alleen voor de encryptie bezig houdt.

We weten in welke delen van de data de mk's zich bevinden maar vooralsnog niet mogelijk is om deze

met geen enkele programa uit te lezen.

Dumps gedaan voor en na het actualiseren van de kaart. Voor het actualiseren van de kaart zien we waar de key's zitten, en wat voor type ze zijn.

Het rare is dat deze key's dmk0, 1, 3 en 'e'.

Na het actualiseren kunnen we zien dat de PBM van provider 0064 is veranderd, en dat deze ook geen mk03 meer heeft, daarvoor in deplaats key 0c, 0d en 0e. Ook hier is het rare dat dit alleen voor provider 00 64 geldt, dus niets is veranderd bij de providers 66 en 67. Er zijn geen bugs te vinden om deze key's te kunnen lezen. Zoals je ziet weten we wel wat voor key's er gebruikt worden en wat er veranderd na het actualiseren.

 

Middels het'Sandra project' weten we wat meer over deze systeem / codering en zijn druk bezig om een software te ontwikkelen die in het hart van de chip kan kijken, deze is zo beveiligd dat we er gewoon niet in kunnen. Dus we zijn weldegelijk bezig met de hack van seca2.

 

Niet alleen de kaart is belangrijk, ook de upgrade die alle receivers hebben gehad in Spanje, wat heeft het ermee te maken, waartoe dient het e.d., we zitten nog met een aantal vragen waar we eerst antwoord op moeten hebben voor we echt iets concreets kunnen zeggen.

 

Een ding is in ieder geval duidelijk, het is niet makkelijk, en het zal nog zeker even duren voor de echte hack er is.

 

Ja, we hebben zelf wel een site, maar deze is op moment alleen toegankelijk voor leden van RAIDENS team, er staat info op die nog niet publiekelijk mag worden, en dat is ten gunste van iedereen. Verder zijn er wel genoeg pagina's waar je informatie kan vinden over 'LA NEGRA'

 

Ik hoop je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven en mocht je nog vragen, hebben dan hoor ik ze graag, we zijn immers hier om elkaar te helpen en ervaringen uit wisselen.

 

Saludos!

 

'Azazel miembro del equipo RAIDEN, la resistencia'

[color:"red"] LLORAMOS JUNTOS, GANAREMOS JUNTOS! [/color]
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Azazel

 

Bedankt voor je reactie want wederom blijkt voor mij wel dat je reactie meer informatie bevat dan al die andere topics over Seca2. Niet dat ik die niet lees, want alles kan even belangrijk zijn. Maar het gaat om de technische kennis, wetenwaardigheden en details waarmee je mensen informeert.

 

Goed ik ben weer een stap verder ondanks je gehele uitleg nog niet honderd procent tot mijn verbeelding spreekt, maar dat probeer ik op de diverse sites wel bij elkaar te scharrelen! Azazel, alvast succes verder en laat ons weten wanneer jullie site wel publiekelijk toegaknelijk is. Dan zal ik daar zeker een kijkje op nemen.

 

Groeten en nu maar hopen allemaal........

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...