combax Geplaatst: 16 mei 2009 Delen Geplaatst: 16 mei 2009 Hallo, Ik heb sinds donderdag mijn eerste dreambox. Alles geïnstalleerd, Milo-image geflashed, alles ok. Momenteel nog via scart aangesloten op een oude CRT-tv (komt wel eens verandering in). Vrijdag dreambox weer ingeschakeld. Geen beeld meer via Scart. Niets. Ander scart-blokje, andere kabel, niets helpt. Momenteel via DVI op een pc-scherm aangesloten, maar da's niet echt de bedoeling natuurlijk :-s De settings zijn dezelfde gebleven: SCART, PAL, 50Hz. Iemand die dit probleem ook heeft (gehad) en/of een oplossing weet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peter-nmgn Geplaatst: 16 mei 2009 Delen Geplaatst: 16 mei 2009 verander je instellingen eens naar DVI 1080i (dus geen DVI-PC) Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
combax Geplaatst: 16 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2009 Ik wil beeld via Scart, dan gaat DVI 1080i toch ook geen beeld geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chablis Geplaatst: 16 mei 2009 Delen Geplaatst: 16 mei 2009 Ik neem aan dat je de video-instelling wel weer op SCART hebt gezet, want 2 modussen tegelijk gaat niet. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
combax Geplaatst: 16 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2009 Ja. Momenteel staat hij op DVI-PC omdat er een pc-scherm aanhangt, maar zodra ik wissel naar SCART gaat het beeld op zwart. Op de lcd, wat logisch is, maar de TV toont ook niets meer (juiste kabels en ingang is geselecteerd op de TV). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chablis Geplaatst: 16 mei 2009 Delen Geplaatst: 16 mei 2009 En zet de de resolutie dan ook weer terug naar PAL? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
combax Geplaatst: 16 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2009 Ja, uitgang scart, resolutie PAL, refresh 50Hz Ik begin te vrezen voor een hardware-issue Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peter-nmgn Geplaatst: 16 mei 2009 Delen Geplaatst: 16 mei 2009 zodra je de uitgang op DVI (geen PC) zet word je scart functie ook weer geactiveerd (alleen niet in de RGB modus) Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
combax Geplaatst: 17 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2009 Geprobeerd, maar het probleem blijft (ondertussen ook s-video ipv s-vhs kunnen testen, zelfde probleem) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
the dude Geplaatst: 22 mei 2009 Delen Geplaatst: 22 mei 2009 Ik sta op het punt een DM800 aan te schaffen, maar begrijp ik nu goed dat ik dus scart en DVI niet tegelijk aan kan sturen. Ik wil nl de DVI gebruiken voor mijn LCD tv en de scart aansluiting voor een draadloos systeem naar de tv op mijn slaapkamer. Ik zou graag willen weten of dit wel of niet mogelijk is. Alvast bedankt. Dreambox 7000 PLI Jade - CCcam 2.0.11 Astra 1/2/3/Hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mobieltje Geplaatst: 22 mei 2009 Delen Geplaatst: 22 mei 2009 Origineel bericht van: the dude Ik sta op het punt een DM800 aan te schaffen, maar begrijp ik nu goed dat ik dus scart en DVI niet tegelijk aan kan sturen. Alvast bedankt. Ja dat is mogelijk. Zelfs kijken via DVI naar een HD uitzending en via scart (analoog) op de slaapkamer. Grts Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
the dude Geplaatst: 22 mei 2009 Delen Geplaatst: 22 mei 2009 Maar nog even voor de duidelijkheid, kan ik deze dan tegelijkertijd kijken zonder dat ik dus iets met de afstandsbediening hoef te veranderen om boven tv te kijken? Dreambox 7000 PLI Jade - CCcam 2.0.11 Astra 1/2/3/Hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mobieltje Geplaatst: 22 mei 2009 Delen Geplaatst: 22 mei 2009 Origineel bericht van: the dude Maar nog even voor de duidelijkheid, kan ik deze dan tegelijkertijd kijken zonder dat ik dus iets met de afstandsbediening hoef te veranderen om boven tv te kijken? Ik kan niet duidelijker zijn, ja. En als je onderstaande adapter gebruikt kan je ook nog de tulp (CVBS) gebruiken voor een audio/video zender. Dus een LCD TV via DVI of HDMI via verloopkabel. Een TV op de scartaansluiting. (RGB) Een audio/video zender op de tulpaansluiting. (CVBS) Grts. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
the dude Geplaatst: 22 mei 2009 Delen Geplaatst: 22 mei 2009 Zoiets wat hier op lijkt heb ik nog liggen, dus dan zal het wel gaan lukken. Thnx voor je reactie. Gr. Dreambox 7000 PLI Jade - CCcam 2.0.11 Astra 1/2/3/Hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peter-nmgn Geplaatst: 22 mei 2009 Delen Geplaatst: 22 mei 2009 dat klopt niet wat je zegt mobieltje!!!!! je kunt de scart/video uitgang maar voor 1 apparaat gebruiken, de audio uitgang daar tegen is wel te splitten. Wil je dit toch doen zul je een actieve video splitter moeten aanschaffen. Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen