Ga naar inhoud


wie kan me eindelijk het verschil uitleggen tussen enigma 1 en 2?


sneupertje

Aanbevolen berichten

Overal wordt er gewerkt aan enigma 2 versies, voor onze dreamboxen, maar ook voor boxen als de ipbox en aanverwanten.

Maar waarom? wat maakt nu het verschil tussen de eerste en de tweede versie? Ik heb geprobeerd het te vinden op het net, maar een deugdelijk antwoord heb ik niet gevonden..... Overweeg om maar eens versie 2 op mn dm 600 te zetten.... Wie weet het??

 

Dank,

 

Arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Enigma2 is het nieuwe systeem waar de Dreambox 7025+ en nieuwer op draaien.

Je kan geen Dreambox met Enigma 1 voorzien van Enigma 2.

 

Als het goed heb is het grote verschil dat Enigma 1 in C geschreven is en ook alle plugin's zijn in C geschreven. Bij Enigma 2 is perl de gebruikte taal.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt idd. en Enigma2 is dus geen update of nieuwere versie van Enigma1.

 

Het is in satland niet altijd allemaal even duidelijk, ik snap dat je ervan in de war raakt! eek

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: Golfdiesel

Je kan geen Dreambox met Enigma 1 voorzien van Enigma 2.


Er zijn Diverse Images Enigma2 voor de Dm7020-S.. Oa van het Gemini Team.

Citaat:
Wichtig: Public Beta E2-Gemini4.2 fuer die 7020


Citaat:

Dm7020 Enigma2 TestImage of 090418 (enigma2 2.6 dev)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Enigma2 is het nieuwe systeem waar de Dreambox 7025+ en nieuwer op draaien.
Je kan geen Dreambox met Enigma 1 voorzien van Enigma 2.

Als het goed heb is het grote verschil dat Enigma 1 in C geschreven is en ook alle plugin's zijn in C geschreven. Bij Enigma 2 is perl de gebruikte taal.


Is dat niet (vwb enigma2) Python ipv Perl?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Yup.

Want "Python is executable pseudo-code, while Perl is executable line noise".


Dat klinkt niet zo positief over Perl wink Ken een beetje Perl & ben er geen fan van maar van Python snap ik helemaal niets. Ik denk dat ik maar eens duik in Python, al was het maar omdat het door een nederlander ontwikkeld is (geloof ik) en, volgens python.org: 'Python is friendly... and easy to learn'... cool

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb niet zoveel verstand van enigma 1/2 of programmeren,

maar maakt de image van newnigma2 niet gebruik van enigma2 voor de DM500/DM600 image ?

Als ik op hun site kijk staat er bij "grundlagen : Enigma2 2.6 Stand 15.05.2009" bij de 500/600 image.

Wordt hier misschien iets anders mee bedoeld ?

 

groetjes DjKolk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Maar wat is nou het grote voordeel van overstappen op Python van C.

Is het sneller, makkelijker beter ?

Met Python hoef je niet heel de image opnieuw te bouwen. 't Is simpel gezegd, gewoon typen en 't werkt. Voordeel is dus dat "iedereen" plugins kan maken.

't Is langzamer en ik vind Python een waardeloze taal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djkolk
Hallo allemaal,

Ik heb niet zoveel verstand van enigma 1/2 of programmeren,
maar maakt de image van newnigma2 niet gebruik van enigma2 voor de DM500/DM600 image ?
Als ik op hun site kijk staat er bij "grundlagen : Enigma2 2.6 Stand 15.05.2009" bij de 500/600 image.
Wordt hier misschien iets anders mee bedoeld ?

groetjes DjKolk.


Ik weet dat er "experimentele" enigma2 images zijn voor (in ieder geval) de 600. Heb ik zelf ook eens geprobeerd maar het crashde links & rechts wink Weet niet wat de status nu is want heb m'n 600 al een tijdje geleden verkocht...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Origineel bericht van: Obi Wan
Maar wat is nou het grote voordeel van overstappen op Python van C.

Is het sneller, makkelijker beter ?

Met Python hoef je niet heel de image opnieuw te bouwen. 't Is simpel gezegd, gewoon typen en 't werkt. Voordeel is dus dat "iedereen" plugins kan maken.

't Is langzamer en ik vind Python een waardeloze taal.


Nou ja, "iedereen". Enige programmeer ervaring is wel handig denk ik... Standaard is python een interpreter (regelvertaler) maar het kan ook (correct me if I'm wrong) gecompileerd worden. Volgens mij is dan de extensie .pyc.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: Catastrofus
Standaard is python een interpreter (regelvertaler) maar het kan ook (correct me if I'm wrong) gecompileerd worden. Volgens mij is dan de extensie .pyc.


Dat is niet gecompileerd tot assembly (zoals met c), maar tot bytecode.
Dus het blijft traag wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Catastrofus
Standaard is python een interpreter (regelvertaler) maar het kan ook (correct me if I'm wrong) gecompileerd worden. Volgens mij is dan de extensie .pyc.


Dat is niet gecompileerd tot assembly (zoals met c), maar tot bytecode.
Dus het blijft traag wink


Gecompileerd/gelinked tot een binary bedoel je. Assembly heeft nog steeds een compiler nodig. Maar ik snap je punt, python heeft naar mijn gevoel wat weg van java maar hier mee zal ik wel onrecht doen aan python. Mee eens, python zal wel trager zijn dan c maar dat is dan ook iedere taal behalve assembly dan maar dat is dan ook volledig onleesbaar wink

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom dat een DM800 met zoveel brute kracht stronttraag opstart....

 

Maar waarom wordt er dan overgestapt op Python?

Ik begrijp dat er behoefte was voor een nieuwe enigma (multiple tuner support, High definition etc) maar dat het in python moet begrijp k dan niet helemaal...

 

Kan iemand dit uitleggen waarom dit expliciet is gedaan.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...