Ga naar inhoud


[DM100] CCcam versie 2.1.1 installeren op een dm100?


dream-on

Aanbevolen berichten

Heb vandaag mijn dm100 gekregen.

Nu heb ik de software versie V0200S erin gezet gezien hier cccam in zit. Echter nu zie ik dat hier de cccam versie 2.0.11 in zit.

Nu wil ik hier graag versie 2.1.1 inzetten gezien ik wil dat hij de nieuwe S3 kaart van C+ als 1e pakt.

Is dit mogelijk en hoe?

 

grts.

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja hoor, de oude cccam binary in /var/bin (kan heten cccam.ppc, cccam_2.0.11 of iets dergelijks) overschrijven* met die van 2.1.1 (rename naar wat je had), de nieuwe cccam.cfg in /var/etc overschrijven*, cam herstart en klaar. maar misschien zit het ergens in een menu om te kunnen updaten? dat heeft altijd de voorkeur, omdat dat dan netter voor je wordt gedaan.

 

*overschrijven per ftp is niet slim, eerst verwijderen, daarna opnieuw plaatsen in de dir, en geef de binary executierechten 755. de cfg moet iig rechten 666 hebben.

per telnet uitvoeren:

Code:
chmod 755 /var/bin/cccam.ppc   (of hoe die heet)chmod 666 /var/etc/cccam.cfg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de DM100 heeft een netwerkaansluiting.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff niet te veranderen... jammer dan eek

zie mijn instructie dan maar voor anderen met een wél ´normale´ box

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ftp en telnet etc. werkt idd niet zoals reeds meerdere malen hier aangegeven. Ik had gehoopt dat ik op een of andere manier de BIN file zou kunnen editten...helaas.

 

Het is een fijn boxje trouwens allen het gekloot om de zenders in je eigen volgorde te krijgen zeer gebruiks onvriendelijk!

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...