Ga naar inhoud


schotel afstellen


rob1981

Aanbevolen berichten

He mensen ik had opeens wat problemen met me ontvangst van me signaal van de schotel, ik dacht eerst dat ik verkeerde files had geprogd want me beeld viel af en toe weg,<BR>maar me signaal nivo is ook laag tot matig, maar hoe en wat ik ook afstel ik krijg het niet voor elkaar om de schotel scherper te richten.<BR>Weet iemand mischien hiervoor een oplossing? confused.gif" border="0wink.gif" border="0smile.gif" border="0rolleyes.gif" border="0shocked.gif" border="0 <P>Groeten Rob1981

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Link naar reactie
Delen op andere sites


De schotel heeft op zich wel een goed vrij zicht, ik zit er nu alleen over in dat mischien me schotel niet helemaal goed is want je moet hem tussen de 28 en31 graden zetten en die van mij staat nu op 38 graden dus mischien zou het daaraan kunnen liggen?<BR>Groeten Rob rolleyes.gif" border="0

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeeeeeeel belangrijk is ,is de afstelling van de kruispolarisatie,oftwel de stand van de LNBF in de spiegel.<BR>Wanner je op 19,2 graden OOst afgesteld bent moet je je LNBF een beetje tegen de klok indraaien.Kijk tegelijkertijd op je signaalsterktemeter cool.gif" border="0

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rob,<BR>thx4pm.<BR>Verder heb ik soortgelijke problemen. Grove afstelling 30%. Fijn afstemming soortgelijk. Ik heb van alles geprobeerd met afstelling, LNB draaien, elevatie aanpassen, azimuth aanpassen, afstand tot de spiegel. Geen resultaat. De enige last die ik er van heb is dat de p*c* bij zwaar weer volledig blokkeert. Stekker uit/in is de enige remedie.<BR>Ergens in dit forum heb ik iets gelezen over reflecties van dakgoten. Mijn schotel staat nu met vrij uitzicht wel dicht bij de dakgoot van de buren. Ik ga hem binnenkort verplaatsen misschien helpt dat.<BR>grtz<BR>Gert<BR>Beste Ed,<BR>Heb je ook een p*c*?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rob<P>Een offset moet inderdaad ongeveer onder die hoek staan, in het zuiden van NL 29.5gr. Maar dan moet de buis wel exact loodrecht staan anders zul je e.e.a. met de afstelling moeten corrigeren. Het zelfde geldt voor de LNB (5gr verdraaien) indien de montage-buis loodrecht staat. Controleer het eens met een waterpas. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een PH*lips dsx7071, ik ben even naar de buren geweest en ik heb daar effe gemeten en daar meet ik gewoon een goed signaal, ik heb me schotel inmiddels weggedaan en een nieuwe besteld, ik denk dat daar iets goed mis mee is, voor de rest heb ik zo'n beetje alles wel gedaan wat jullie zeiden zoals met de waterpas en de lnb draaien enzo, maar zonder resultaat, in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties!!<P>Groeten Rob1981<P> wink.gif" border="0laugh.gif" border="0rolleyes.gif" border="0tongue.gif" border="0smile.gif" border="0

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Link naar reactie
Delen op andere sites

H* j*ngens ik weet niet waar jullie over l*llen maar neem er n*g **n.<BR>Volg*ns mij h*lpt d*t wel.<BR>Ik w*l jullie b*st helpen m*ar hi*r kom ik *ok niet uit...<P>V**l s*cc*ss...!<P>******** mad.gif" border="0mad.gif" border="0cool.gif" border="0laugh.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere schotel had ik nog niet aan gedacht.<BR>Als ik van de zomer nog eens veel tijd heb ga ik eens proberen om de LNB van mijn p*c* op een 120 cm primefocus schotel te installeren. Met een verloopstuk moet dat lukken. Dat ding staat toch maar op het dak te roesten. Vroeger heb ik die gebruikt om analoge signalen mee op te pikken met een echostar 4500 met polarmount. Mogelijk kan ik dan ook nog van andere satelieten wat oppikken.<BR>Overigens is mijn systeem puur als vervanging van de kabel in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...