Ga naar inhoud


[DM7025+] Geen beeld bij opstart DM7025+


humblebee

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 Dreamboxen. Een 7025+ en een 7000. Bij de 7025 heb ik Milo in de flash, en DaVinci in de 7000. De 7025+ heb ik via een rotor op een LNB aangesloten. De 7000 heb ik direct op de tweede uitgang van de LNB zitten.

Start ik de 7025+ op vanuit de slaaptoestand dan kan hij de zenders niet vinden (AGC is nul en BER is hoog). De schotel gaat niet draaien.

Nu zijn er 3 manieren om beeld te krijgen (ook bij alle manieren draait de schotel niet).

1: Ik start de 7000 op. Hier is ook direct beeld waarna de 7025+ ook beeld geeft

2: Ik herstart de 7025+ via herstart/Gui

3: Ik ga via instellingen, zender zoeken, tuner configuratie, Tuner a selecteren, en de eerste instelling gewoon enteren (dus niets veranderen). Als ik dan terug ga heb ik weer beeld.

Hoe kan dit, en vooral hoe kan ik direct weer beeld krijgen zonder deze omwegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik verdenk de 7025+ van een voedingsprobleem. Helaas hebben veel van deze boxen daar problemen mee.

Als vervolgens de voeding OK is kan je alsnog ontvangst problemen verwachten 'afstemmen mislukt', 'SID not in path'. Ook het niet kunnen werken van (combinaties van) switchen op de Dreambox kan een zwart scherm leveren.

 

Het is jammer dat DMM dit soort primaire zaken nog steeds niet afdoende en duurzaam heeft kunnen oplossen.

Natuurlijk zijn er meer boxen zonder, dan boxen mét problemen hoop ik, maar daar heb je weinig aan als je zelf een rotte treft.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of we het over hetzelfde probleem hebben, maar na een opstart op Ned. 1 zap ik naar RTL7. En na opstart op RTL 7 zap ik naar Ned.1. Het vreemde is dat het lijkt of de schotel tijdens de boot draait, maar dat lijkt me sterk. Ik heb dit eigenlijk met alle laaste images. Even zappen naar een andere transponder en er is licht, misschien voor jou ook de oplossing.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...